رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: یک میلیون و 200هزار خانه در روستاهای کشور از سوی دولت نهم و دهم در طرح مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و اماکن تجهیز شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی مشهد، ابوالحسن فقیه در مراسم رونمایی از شبیه‌ساز زلزله در مجتمع فرهنگی آموزشی شهدا هلال‌احمر خراسان‌رضوی، ضمن تبریک به مناسبت روز جهانی داوطلب اظهار کرد: بی‌تردید عضویت تعداد قابل توجهی از چهره‌های شاخص جامعه هنرمندان، ورزشکاران، سیاست‌مداران و معتمدان در سازمان داوطلبان هلال‌احمر، گویای اعتبار و جایگاه والایی است که امروزه این سازمان به دلیل ماهیت مردمی خود از آن برخوردار است.

وی ادامه داد‌: در بحث آموزش و پیشگیری از خطرات و بلایای طبیعی باید در بخش مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و اماکن اقدامات مفیدی صورت بگیرد که در این بخش دولت نهم و دهم مقاوم‌سازی بیش از یک میلیون و 200هزار خانه در روستاها را انجام داده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور با تاکید بر اینکه نجات یک نفر نجات همه انسان‌ها است، بیان کرد: تجهیز و آموزش نیروهای خود امداد می‌تواند آمار مطلوبی از نجات‌یافتگان بلایای طبیعی را به ثبت برساند به سبب اینکه افراد آموزش دیده که از زلزله نجات می‌یابند نخستین کسانی هستند که می‌توانند به مصدومین حادثه کمک کنند.

فقیه خاطرنشان کرد: در بعد آموزش تخصصی اقدامات وسیعی از سوی سازمان هلال‌احمر شکل گرفته که نخستین آن احداث مرکز آموزش عالی هلال احمر در تهران بود که در 2سال گذشته تنها یکصد و 50نفر در آن مشغول تحصیل بودند؛ در حالی که با گسترش آن به 32 مرکز آموزش عالی در کشور این تعداد به 10هزار دانشجو رسید که تعداد افراد متخصص در زمینه امداد و نجات را در کشور نشان می‌دهد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به 5مرکز تخصصی آموزشی در کشور، ادامه داد: برنامه‌های ویژه‌ای از سوی سازمان هلال احمر در راستای آموزش تخصصی افراد صورت گرفته که امیدواریم با افزایش آن در شاهد کاهش تعداد مصدومین و صدمه‌دیدگان در حوادث و بلایای طبیعی باشیم.

فقیه اظهار کرد: برنامه‌ آموزش همگانی در تمامی استان‌های کشور آغاز شده که این برنامه در استان مازندران به‌صورت پایلوت انجام گرفت و با استفاده از مربیان متخصص در رشته امداد و نجات توانستیم آموزش‌های اولیه امداد و نجات فردی را به آنها آموزش دهیم و در آینده‌ای نزدیک در استان‌های دیگر صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر میزان تاثیر شبیه‌ساز زلزله در آموزش افراد افزود: راه‌اندازی شبیه‌ساز زلزله به‌ویژه برای دانش‌آموزان تاثیر به‌سزایی دارد و با قرار گرفتن دراین شبیه‌ساز که بلایای طبیعی را به‌صورت واقعی برای افراد همانندسازی می‌کند می‌تواند اثرگذاری بسیاری در آموزش افراد داشته باشد و شخصی که یک بار در این محیط قرار بگیرد می‌تواند در محیط واقعی عکس‌العمل مناسبی را از خود بروز دهد.

برچسب ها: مقاوم ، سازی ، خانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.