فرماندار آبادان گفت: آلودگی های پالایشگاه نفت آبادان منجر به وارونگی هوا نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ بهرام ایلخاص زاده در خصوص وضعیت آلودگی به وجود آمده در هوای شهرستان آبادان اظهار کرد: این آلودگی با توجه به فعالیت پالایشگاه آبادان و مشکلات برق و تعویض سوخت به وجود آمده است.
وی بابیان اینکه شرایط اضطراری به وقوع نپیوسته، افزود: البته شرایط اضطرار به برداشت افراد بستگی دارد.
 
ایلخاص زاده شرایط به وجود آمده را مربوط به نحوه کارکرد سیستمها در پالایشگاه آبادان عنوان کرد و گفت:  برای فلر متصاعد شده از پالایشگاه استاندارد خاصی به لحاظ ارتفاع آن از سطح شهر تعریف شده که در پایین آمدن از این سطح می تواند خطر آفرین باشد.
 
وی با بیان اینکه در صورت بروز پدیده وارونگی هوا امکان بروز این مشکل نیز وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه بادهای غربی شرقی به طور غالب در منطقه وجود دارند، پدیده  وارودنگی هوا به وجود نیامده، و در تاریخ این شهر نیز چنین پدیده ای رخ نداده است.
 
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز این رابطه گفت: بروز هر نوع آلایندگی می تواند مضرات فراوانی را به لحاظ زیست محیطی ایجاد کند.
 
 مرتضی جعفری با بیان اینکه پیگیری چنین موضوعات واعلام میزان آلایندگیها و نوع خطرات ناشی از آلایندگیهای مواد صنعتی با توجه به ماده مصرفی در حیطیه فعالیت اداره حفاظت محیط زیست است، افزود: ما به عنوان دست اندرکاران امور بهداشتی شهر مراتب را از طریق اداره حفاظت محیط زیست پیگیری و نتایج را جویا می شویم./س
 
برچسب ها: آلودگی ، نفت ، وارونگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.