رئیس اجرای احکام کیفری دادگستری کل استان اصفهان گفت: قانون اساسی کشور به موضوع مجازات والدین کودک آزار به خوبی نپرداخته است و در این خصوص کوتاهی کرده است.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، قاضی قنبری در همایش روانشناسی جنایی با بیان اینکه با گذشت یک سال از ارایه لایحه جدید حمایت از کودکان به مجلس شورای اسلامی هنوز جلسه‌ای در این خصوص در مجلس برگزار نشده است، اظهار داشت: این لایحه شامل 54 ماده قانونی است که امیدواریم هر چه زودتر به تصویب نمایندگان مجلس برسد برای اجرا به مسؤولان ذی‌ربط ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه این لایحه تمام حقوق افراد زیر 18 سال را در بر می‌گیرد، اضافه کرد: بر اساس این لایحه تمام افراد و عواملی که کودکان را مورد آسیب قرار دهند مجازات خواهند شد.

رئیس اجرای احکام کیفری دادگستری کل استان اصفهان، تشکیل کمیته‌های اطلاع رسانی و حمایت از حقوق کودکان در پارک‌ها و میادین اصلی شهر را ضروری عنوان کرد و افزود: وارد کردن آسیب به دیگران جرم محسوب می شود و قابلیت پیگیری در محاکم قضای را دارد.

قنبری با بیان اینکه در حال حاضر در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اذیت و آزار کودکان از سوی والدین قصور دیده می‌شود، ادامه داد: امیدواریم با تصویت لاحه حمایت از حقوق کودکان در مجلس این موضوع تا حدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اذیت و آزار کودکان انگیزه ایجاد جرم در بزرگسالی را برای آنها فراهم می‌کند، ادامه داد: 100 درصد مجرمان دوران کودکی پر آسیبی را داشته‌اند.

براساس اين گزارش به نقل از ستاد حقوق بشر؛ رئیس اجرای احکام کیفیری دادگستری کل استان اصفهان با تاکید بر اینکه در برخی از موارد کودک‌آزاری‌های خانوادگی موجب مرگ و یا نقص عضو کودکان می‌شود، افزود: متاسفانه قانون مناسبی در خصوص مجازات‌های خانوادگی در این زمینه در ایران وجود ندارد.

قنبری با بیان اینکه طبق بررسی بر روی 200 کودک مورد آزار قرار گرفته در کشور، آزار روانی بیشترین نوع کودک آزاری در خانواده‌ها گزارش شده است، گفت: کودک آزاری جسمی، جنسی و محدودیت‌های تحصیلی در رده‌های بعدی کودک آزاری‌ها در کشور می‌باشد.

گفتني است؛ لايحه حمايت از كودكان و مبارزه با كودك آزاري يك سال پيش به مجلس ارائه شد و هنوز در اين زمينه تصميم گيري نشده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: لایحه ، کودک ، حمایت ، اصفهان ، قنبری ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.