عليه منينگ 22 اتهام از جمله كمك به دشمن مطرح است. مجازات كمك به دشمن در آمريكا، حبس ابد است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، رسيدگي به پرونده سرباز وظيفه ارتش آمريكا كه به اتهام افشاي اطلاعات محرمانه زنداني شده به مراحل جالبي رسيده است. برادلي منينگ متهم است اطلاعات محرمانه را به پايگاه اينترنتي ويكي ليكس داده و اين پايگاه اينترنتي نيز اين اطلاعات را در حجم انبوه منتشر كرده است.

پس از روزهای متمادی از دستگیری این فرد، وكيل برادلي منينگ، براي نخستين بار در جمع مردم حاضر شد و درباره روند رسيدگي به پرونده موكلش توضيحاتي ارائه كرد. وي در سخناني در يكي از كليساهاي آمريكا تاكيد كرده که شرايط بسيار سخت زندان برادلي منينگ در 9 ماه گذشته در زندان پادگان تفنگداران آمريكايي، اقدامي مجرمانه است.

به گفته وي نوع برخورد با برادلي منينگ، براي هميشه به عنوان لكه ننگي در تاريخ آمريكا ثبت خواهد شد. به گفته وی، اين نظامي آمريكايي در زنداني به مساحت چهار و نيم متر مربع زنداني شده و هر روز فقط يك ساعت مي تواند از اين سلول تنگ خارج شود.

وي بايد شبها برهنه بخوابد و هر شب بارها از خواب بيدار مي شود تا مشخص شود كه حالش چطور است که این موضوع تاثیر بسیار بدی بر روحیه وی گذاشته است.



عليه منينگ 22 اتهام از جمله كمك به دشمن مطرح است. مجازات كمك به دشمن در آمريكا، حبس ابد است. منینگ صاحب رکورد طولانی ترین بازداشت قبل از محاکمه پس از جنگ ویتنام است.

منينگ در ماه مه سال 2010 در زمان حضور در عراق دستگير شد. وي به بارگذاري انبوهي از اسناد اطلاعاتي و محرمانه ديپلماتيك و تصاوير مربوط به اقدامات نظاميان آمريكايي در ميدانهاي جنگ متهم است. وي زماني اين كارها را انجام داد كه در بخش اطلاعات و عمليات تيپ دوم لشگر كوهستان ارتش آمريكا خدمت مي كرد.

يكي از تصاويري كه برادلي منينگ متهم است افشاء كرده به نحوه حملات هوايي آمريكا در عراق و كشتن غيرنظاميان و دو خبرنگار خبرگزاري رويترز مربوط است كه بسيار جنجال آفرين شده است. مسئولان پايگاه اينترنتي ويكي ليكس كه اين اسناد محرمانه را منتشر كرده هرگز تاييد نكرده اند برادلي منينگ، منبع اطلاعاتي آنها بوده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار