اعضای مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی، در بازدید از كمیته امداد امام خمینی (ره) این استان، بر حفظ كرامت انسانی افراد در ارائه خدمات كمیته امداد امام خمینی (ره) تأكید كردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت: حفظ كرامت انسانی افراد، برای همه دستگاه های خدمت رسان، یك ضرورت است و كرامت افراد در ارائه خدمات كمیته امداد امام امام خمینی (ره) نیز حفظ شود.

امیرعباس سلطانی افزود: هم اكنون، رفع نیازها و حمایت های روانی از مددجویان، ایجاد اشتغال، مشاوره و آموزش از مهمترین نیازهای جامعه هدف این نهاد است، كه باید در این زمینه ها بیشتر فعالیت شود.

وی گفت: با توجه به تغییر نیازهای جامعه كنونی، نیازهای جامعه هدف این نهاد نیز تغییر كرده است و تنها تأمین نیازهای معیشتی برای آنها در اولویت نیست، بلكه باید تأمین نیازهای اساسی افراد در اولویت برنامه های این نهاد قرار گیرد.

سلطانی، با بیان اینكه استان چهارمحال و بختیاری، یكی از استان های محروم در سطح كشور است، افزود: باید به گونه ای در این نهاد برنامه ریزی صورت گیرد، كه رضایت مردم جلب شود.

نماینده مردم شهرستان شهركرد در مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار گفت: تشكیل كمیته امداد امام خمینی(ره)، یك ایده به جا و شایسته از سوی امام خمینی (ره) برای حفظ كرامت انسانی بوده است.

سید سعید زمانیان افزود: رفع مشكل بیمه ای مددجویان و اشتغال، مهمترین مسئله در این نهاد است كه نیاز به پیگیری بیشتر دارد.

مدیركل كمیته امداد امام خمینی (ره) استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم اكنون، 68 هزار نفر در این استان، در قالب 28 هزار خانوار، زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند.

ابوالقاسم رستگار افزود: در سه سال گذشته در این استان، افزون بر 20 هزار مددجوی زیر پوشش این نهاد، توانمند و از چرخه حمایت این نهاد خارج شدند.

به گفته وی؛ پس از توانمند سازی مددجویان و خروج آنان از چرخه حمایت این نهاد، افراد نیازمند جدید شناسایی و زیر پوشش قرار می گیرند.

وی، از پرداخت سه هزار فقره وام كارگشایی از ابتدای سال تا كنون در استان چهارمحال و بختیاری هم خبر داد و گفت: تا پایان سال نیز یك هزار وام كارگشایی دیگر به افراد پرداخت خواهد شد.

رستگار، با بیان مشكلات مددجویان این نهاد افزود: هم اكنون یكهزار و 300 نوعروس در نوبت دریافت جهیزیه در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارند. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.