اداره کل روابط عمومي سازمان تامين اجتماعي در اطلاعيه‌اي با بيان اينکه در رسانه‌ها و مطبوعات شاهد طرح برخي مباحث در خصوص نحوه تهيه و تنطيم پيش نويس قانون جديد تامين اجتماعي هستيم به اطلاع رساني در اين زمينه پرداخته است.

به گزارش حوزه وبگردی باشگاه خبرنگاران، اطلاعيه اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی به شرح زیر است:

به موجب ماده 73 قانون پنجم توسعه کشور دولت مکلف است تا در سال اول قانون برنامه پنجم توسعه قانون تامين اجتماعي را مورد بازنگري قرار دهد. لذا در اجراي قانون مذکور و الزام مجلس محترم شوراي اسلامي سازمان تامين اجتماعي ضمن دعوت از صاحبنظران و کارشناسان حوزه تامين اجتماعي براي ارائه نظرات پيشنهادي نسبت به تدوين پيش نويس اوليه قانون تامين اجتماعي اقدام کرده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: پيش نويس قانون مذکور پس از ماه‌ها مطالعه و بررسي کارشناسي و اخذ نظر از مديران داخلي سازمان تهيه شده و به منظور استفاده از نظرات اصلاحي انجمن‌ها و کانون‌هاي مربوط به کارگران، کارفرمايان و مستمري بگيران سراسر کشور براي مراجعه مذکور ارسال شده و بديهي است پس از اخذ نظرات پيشنهادي تشکل‌هاي مربوطه اهتمام لازم براي تدوين قانون جامع به کار گرفته خواهد شد.

 تاکيد مي‌شود اين سازمان خود را متعهد به استفاده از نظرات ارائه شده مي‌داند و قبل از وصول و اعمال نقطه نظرات واصله و عندالاقتضا بر گزاري نشست مشترک علمي و کشوري از ارسال پيش نويس لايحه به دولت محترم خودداري خواهد کرد، براي استحضار جامعه مخاطبان سازمان تامين اجتماعي در زير به برخي از اهداف و سياست‌هاي کلي حاکم بر تدوين لايحه جديد اشاره مي‌شود.

حفظ اصل سه جانبه گرايي، تقويت نقش جامعه بيمه شدگان در تصميم گيري‌هاي سازمان، حفظ و پايداري منابع درآمدي سازمان، افزايش کمي و کيفي خدمات بيمه‌اي، استفاده از روش‌هاي نوين فناوري اطلاعات و ارائه خدمات برخورداري عادلانه از مزاياي تامين اجتماعي براي کليه مشمولان رفع اشکالات وابهامات متعدد وارده بر قانون موجود که بيش از 37 سال از عمر آن مي‌گذرد و طول سال‌هاي گذشته بارها مورد اصلاح و الحاق قرار گرفته و فاقد انسجام لازم است.

اين سازمان به کليه بيمه شدگان عزيز اطمينان خاطر مي‌دهد که لايحه جديد با نگاهي مبتني بر نظرات علمي و ارتقا سطح خدمات و حفظ پايداري سازمان تدوين يافته و با تصويب آن زمينه ارائه خدمات جامع‌تر ومطلوب‌تر براي مخاطبان سازمان تامين اجتماعي فراهم خواهد شد.

منبع: هفت صبح

انتهای پیام/پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.