در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران، 3 بیمارستان جامع زنان وجود دارد که بیمارستان شهید اکبرآبادی بزرگترین بیمارستان در حوزه زنان است.

دکتر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آمار تعداد بیماران در بیمارستان شهید اکبرآبادی بالا است به طوری در ماه ،500زایمان طبیعی و 500 زایمان سزارین در آن انجام می شود.

وی تصریح کرد: سیاست گذاری های صورت گرفته در جهت اضافه کردن متخصصین مرتبط با مسائل زنان در بیمارستان ها و اضافه کردن بیمارستان های جامع زنان پیش می رود.

وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی کانون تربیت بیش از 2500 رزیدنت در بیمارستان ها است که در برخی رشته ها از جمله رشته زنان تعداد زیادی متخصص تربیت می کند.

لاریجانی با اشاره به اینکه در بیمارستان هایی مثل آرامش و میراز کوچک خان متخصص زنان وجود دارد افزود: ما نیازمند تزریق نیروی انسانی در بیمارستان های کشور هستیم.

وی عنوان کرد: بیمارستان اکبرآبادی با خدماتی که در زمینه زنان ارائه می دهد یک کانون بزرگ خدمتی و از طرفی مرکزی برای آموزش و تحقیق است که در توسعه علم اثرگذار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خبرداد: در کنار بیمارستان میرزاکوچک خان با کمک گروه محب و حمایت بانک ها بیمارستان جدیدی در دست تأسیس است که امیدواریم پایان امسال و اوایل سال آینده برخی بخش های آن راه اندازی شود.

وی ادامه داد: این بیمارستان یک بیمارستان جامع زنان است که خدمات تخصصی در رشته زنان و رشته های مرتبط با آن ارائه می کند.

وی همچنین بیان داشت: مرکز تحقیقاتی زنان و نوزادان که در گذشته داشتیم در شورای گسترش گذشته این مراکز تجمیع شد و به صورت پژوهشکده سلامت زنان و نوزادان مجوز گرفت.

لاریجانی درپایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک واحدهایی مثل بیمارستان شهید اکبرآبادی و بیمارستان های دیگر پژوهش های مربوط به زنان را گسترش دهیم.
 
لازم به ذکر است دانشگاه علوم پزشکی تهران بزرگترین مرکز آموزش پزشکی منطقه است که حدود 300 رشته آموزشی که برخی از آنها مربوط به حیطه زنان است ارائه می دهد./ع2
برچسب ها: زایمان ، بیمارستان ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار