نبود صنايع تبديلي و بسته بندي مناسب در محصولات استراتژيک و صادراتي باعث شده تا سود واقعي به جيب ساير کشورها برود.

ايرانپور عضو کميسيون کشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب فوق افزود: شرايط اقليمي و آب و هوايي کشورمان مستعد بسياري از زمين ها براي کشاورزي مويد اين است که ما قابليت و توان بالاي توليد محصولات کشاورزي را در کشور داريم.

وي ادامه داد: براي افزايش صادرات محصولات کشاورزي بايد به سمت توليد محصولات باکيفيت پيش رويم که اين امر با ايجاد برنامه ريزي ها و زيرساخت هاي لازم محقق خواهد شد.

ايرانپور افزود: بايد برنامه ريزي هاي مناسب از سوي وزارت جهاد کشاورزي صورت گيرد تا با فرآوري محصول ارزش افزوده محصولات کشاورزي را افزايش دهيم.

وي تصريح کرد: پسته ايران يکي از بهترين و مرغوب ترين پسته هاي جهان است و به دليل نبود بسته بندي مناسب و مشتري پسند، کشورهاي ديگر از اين خلأ استفاده و در بسته بندي هاي مناسب با برند خود و سود نجومي به ساير کشورها صادر مي کنند.

ايرانپور تصريح کرد: وضعيت کشاورزي ما در ساير محصولات از جمله زعفران هم به اين گونه است، نبود صنايع تبديلي مناسب از جمله ضعف هاي اساسي کشاورزي کشور است.

وي افزود: وزارت جهاد کشاورزي و وزارت صنعت، معدن و تجارت بايد با برنامه ريزي هاي مناسب وضعيت صادرات و بسته بندي محصولات را بهتر کنند تا باعث افزايش سود و برگشت هزينه ها به جيب توليدکنندگان شود.

ايرانپور در پايان خاطرنشان کرد: سرمايه گذاري در بخش کشاورزي بازده خوبي دارد اما بدون برنامه ريزي درست توليد کاهش و رغبت باغداران براي افزايش توليد کمتر خواهد شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار