مدیرکل جهادكشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: گسترش فرهنگ كشت گیاهان دارویی و حمایت از كشت این گیاهان از اولویت ها و سیاست های این سازمان طی سال زراعی جاری است.

صفدر نیازی، با بیان اینكه استان چهارمحال و بختیاری در سفر چهارم رئیس جمهوری و هیأت دولت به عنوان یكی از قطب های كشت و پرورش گیاهان دارویی معرفی شد، تصریح كرد: 50 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این مصوبه اختصاص یافته است.

وی گفت: 25 میلیارد ریال از این اعتبار، از محل تسهیلات بانكی و مابقی آن از محل تملك دارایی استان چهارمحال و بختیاری تامین می شود.

نیازی افزود: سطح قبلی زیر كشت گیاهان داروئی استان چهارمحال و بختیاری، 100 هكتار بود كه 100 هكتار دیگر از اراضی استان نیز جهت توسعه، كشت و مطالعات گیاهان دارویی تخصیص یافت.

مدیرکل جهادكشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، با بیان اینكه 10 هزار گونه گیاهی نادر در ایران رویش دارد كه از این تعداد، هزار و 500 گونه در استان چهارمحال و بختیاری است، افزود: از مجموع گیاهان دارویی این استان، 250 گونه كمیاب و مختص این منطقه جغرافیایی است.

مدیرکل جهادكشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، كشت زغفران، كدو تخم كاغذی و نعناع فلفلی در استان با توجه به نیاز كم به آب، از گیاهان دارویی با صرفه عنوان كرد.

نیازی گفت: سرمایه گذاران، كشاورزان و فعالان این بخش می توانند علاوه بر دریافت مشاوره رایگان از كارشناسان سازمان جهادكشاورزی، نشاء یارانه ای نیز دریافت كنند.

وی، از پرداخت تسهیلات كم بهره به علاقمندان به سرمایه گذاری در این بخش خبر داد و گفت: توسعه گیاهان دارویی در استان چهارمحال و بختیاری، ضرورت است كه نیاز به فرهنگ سازی دارد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.