وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موقعیت نامناسب جغرافیایی فرودگاه اردبیل از امكان جابجایی آن در آینده خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / علی نیكزاد درجلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه های فصل راه و شهرسازی استان اردبیل در محل وزارتخانه جابه جایی فرودگاه اردبیل را به لحاظ واقع شدن آن دربدترین منطقه جغرافیایی استان اردبیل قابل بررسی و اقدام دانست و گفت : این فرودگاه به لحاظ اهمیت ویژه آن، برای استان می تواند به مكانی مناسب منتقل گردد.

وی همچنین با اشاره به پروژه راه آهن اردبیل با بیان این كه پیشرفت فیزیكی راه آهن اردبیل – میانه از رقم تقریبی 6/29 درصد در پایان سال 89 به بیش از 51 درصد در سالجاری رسیده است افزود: در 5/2 سال اخیر، اعتباری بالغ بر یك هزار و 50 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده كه تقریباً چهار برابر اعتبار هزینه شده تا سال 89 است .

وزیر راه و شهرسازی افزود : قرارداد احداث ایستگاه راه آهن نیز منعقد شده و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود .

نیکزاد همچنین با اشاره به وضعیت اجرایی پروژه های مسكن مهر در استان اردبیل ، افزایش وام این پروژه ها به 250 میلیون ریال را بدون هرگونه مشكلی عنوان كرد و خاطر نشان نمود: در حوزه مقاوم سازی مسكن روستایی نیز بیش از 95درصد سهمیه سال 89 استان محقق شده و تلاش می شود مابقی آن تا دو ماه آینده به اتمام برسد .

وی با اعلام این كه به زودی 5 میلیارد ریال برای بافت های فرسوده اردبیل پرداخت و رقمی معادل همین میزان نیز تا پایان سال ، قابل پرداخت خواهد بود ادامه داد : برای چهار بانده كردن محور اردبیل – مشگین شهر 7500 میلیون ریال از اعتبارات وزارت راه و شهرسازی به استان اردبیل اختصاص می یابد .

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تكمیل چهاربانده كردن راه اردبیل سرچم گفت : این پروژه با مشاركت 30 میلیارد ریالی وزارت راه و 20 میلیارد ریالی استان اجرا می شود و تاكنون سه میلیارد ریال برای آن پرداخت شده است .

او تخصیص 3 هزار تن قیر برای آسفالت راه های روستایی استان رایادآور شد و اضافه كرد : علاوه بر آن ، تخصیص معادل همین میزان نیز هم اكنون در حال انجام است .

نیكزاد تخصیص 40 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و 30 میلیارد ریال از طریق استان برای تكمیل اتصال راه خلخال به محور اردبیل – سرچم را مورد اشاره قرار داد و افزود : ظرف هفته جاری 20 میلیارد ریال از محل تعهدات وزارتخانه برای این پروژه به استان پرداخت می شود/س  

برچسب ها: اردبیل ، جابجایی ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.