معاون صنايع دستي كشور از برگزاري نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای توسعه فعالیت های بازرگانی صنایع دستی در کشورهای امریکای جنوبی خبر داد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري؛ معاون صنايع دستي كشور از برگزاري نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای توسعه فعالیت های بازرگانی صنایع دستی در کشورهای آمریکای جنوبی خبر داد و گفت: اين نشست سه شنبه 14 آذر با حضور متولیان و مدیران دولتی، نمایندگان اتحادیه ها، انجمن ها و تشکل های صادراتی در محل ساختمان ارگ آزادی برگزار مي شود.
محمدحسن صالحي مرام با بيان اينكه راهیابی به بازارهای جهانی در جهت توسعه صادرات فقط با برنامه ریزی منسجم و مطالعات جامع و شناخت بازار امکان پذیر خواهد شد افزود: باتوجه به ضرورت ارتقاء جایگاه صنایع دستی و حضور بهینه در بازارهای خارجی، برپایی نشستهاي هم اندیشی و تخصصی با حضور صادرکنندگان و تجار فعال صنایع دستی در دستور کارمعاونت صنایع دستی قرار گرفته است.
وي گفت: در این نشست جایگاه و وضعیت اقتصادی کشورهای آمریکای جنوبی، توانمندیها و ظرفیت های سرمایه گذاری در اين حوزه، شرایط و نحوه حضور در نمایشگاههای بین المللی و راه اندازی فروشگاهی و گالری های تخصصی، مورد بحث و برسی قرار گیرد.
اوتاكيدكرد: کشور برزیل با صادرات 250 میلیارد دلاری از جایگاه ويژه اقتصادی در بین کشورهای امریکای جنوبی برخوردار است و این مهم می تواند بازارهای مناسبی را برای توسعه فعالیت های صنایع دستی از طریق حضور در نمایشگاه ها و گالریهای تخصصی فراهم كند.
معاون صنايع دستي كشور درپايان خاطرنشان كرد: این معاونت طی سال جاری ارایه اطلاعات درخصوص بازارهای جهانی به ذینفعان حوزه صنایع دستی در سطح کشور و ثبت اطلاعات هنرمندان و تجار فعال صنایع دستی، تلاش در جهت توسعه فعالیتهای بین المللی و تبیین راهکارهای تحقق اهداف صادراتی از طریق افزایش ارتباطات و تعاملات برون مرزی را با همکاری سازمانها و دستگاه های متولی به ویژه وزارت امور خارجه به عنوان سایر راهکارهای حمایت از توسعه صادرات این بخش در دست اقدام دارد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار