آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر لزوم تعمیق معارف اسلامی با هدف جلوگیری از مفاسد اجتماعی، گفت: حرکت در خط امامت و ولایت و تبعیت از ولایت فقیه، رضایت امام زمان (ع) را به همراه دارد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله علوی گرگانی، امروز در دیدار کارکنان هوا فضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص اهمیت راست گویی، اظهار داشت: خداوند در قرآن انسان‌ها را به دو دسته تقسیم کرده، و دسته اول را به نام دروغ گویان خطاب کرده است.

اين مرجع تقليد افزود: این دسته افرادی هستند که به خداوند نسبت دروغ می‌دهند، پیامبر خدا را تکذیب می‌کنند و خداوند نیز جایگاه آنان را در دوزخ قرار داده است.

وي با ذکر این مطلب که دسته دوم راست گویان هستند، تصریح کرد: خداوند پیامبر اکرم (ص) را رهبر راستگویان عالم و امیرالمومنین (ع) را در جایگاه بزرگترین بندگان خود قرار داده و بعد از آن کسانی را که پیامبر(ص) و امام علی(ع) را تصدیق کرده‌اند در اعداد برترین بندگان خود قرار داده است؛ جایگاه این افراد در قرآن در دنیا و آخرت تعریف شده است و از نعمات الهی در دنیا و آخرت بهره‌مند خواهند شد.

آيت‌الله علوي گرگاني در ادامه با ذکر این مطلب که خداوند تصدیق کنندگان نبوت و امامت را در دنیا و آخرت رستگار می‌کند،  تصریح کرد: در صحرای کربلا دو گروه در مقابل هم قرار گرفتند؛ گروه راستگویان و دروغ گویان؛ عمر بن سعد بعد از نماز جماعت که خود امام آن بود، با فریاد الله اکبر به خیمه‌های امام حسین (ع) حمله کرد و به یارانش گفت: "نام من را به عنوان اولین حمله کننده به این خیمه ها در تاریخ ثبت کنید!"؛ به قول علامه بحرالعلوم، عمر بن سعد با فریاد الله اکبر که آمیخته با دروغ بود،  الله اکبر واقعی را به شهادت رساند.

آیت الله علوی گرگانی با بیان این که یاران امام حسین (ع) راستگوترین افراد تاریخ بودند که در حمایت از امامشان که ولی خدا بود تا آخرین قطره خون ایستادگی کردند، ادامه داد: امروز امام زمان (ع)  نیز از ما شیعیان چنین توقعی دارند؛ سعی کنید در جایی که به فعالیت مشغول هستید در خط امامت و ولایت قرار بگیرید و با تبعیت از ولایت فقیه، در نهایت رضایت امام زمان (ع) را جلب کنید.

وي گفت: همه عالم در محضر امام معصوم (ع) قرار دارد؛ رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام و علما نیز در خدمت امام زمان (ع) هستند و همه آحاد مردم باید در این مسیر حرکت کنند تا به جامعه مطلوب امام زمان (ع) برسیم.

اين مرجع تقليد با اشاره به این که اگر همه تلاش کنیم که باور به امامت را در وجود خود تعمیق ببخشیم به طور قطع از بسیاری از مفاسد در کشور جلوگیری خواهد شد، خاطر نشان کرد: اعتقاد راستین به امام زمان (ع) نه تنها جلوی مفاسد را می‌گیرد، بلکه باعث تعالی روح و جان جامعه خواهد شد.

انتهاي پيام/


برچسب ها: امامت ، معارف ، اسلامی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار