حساسترین بازی هفته دهم مسابقات لیگ برتر والیبال میان تیم های پیکان و کاله آمل برگزار شد که خودروسازان توانستند در خانه والیبال تهران با نتیجه سه بر یک حریف را شکست دهند.

پیمان اکبری سر مربی تیم والیبال کاله آمل در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: نتیجه این دیدار هم برای ما و هم برای آملی ها از اهمیت بسیار زیاد و خاصی برخوردار بود. برای ما از آن جهت که به دنبال 2 امتیاز کسر شده سازمان لیگ هستیم، برای تیم کاله هم از آن منظر که به دنبال جبران شکست های گذشته خود بودند.

وی تصریح کرد: بازیکنان هر دو تیم حساسیت بازی شب گذشته را به طور کامل درک کرده بودند، باید بگویم: که در هفته دهم دیدار میان کاله و پیکان یکی از بازی های حرفه ای لیگ را برگزار کردند، کاله یکی از تیم های عالی با توانمندی های بالای مسابقات امسال محسوب می شود.

وی تصریح کرد: به نظر من باخت های اخیر تیم آمل در طول مسابقات لیگ به هیچ عنوان از ارزش های آنها کم نمی کند، بهروز عطایی به عنوان سر مربی یکی از بهترین مربیان کنونی والیبال ایران محسوب می شود، آملی ها یک تیم کامل و تکمیل شده هستند ولی باید به این موضوع آگاهی داشت که هر تیم مشکلات و مسائل خاص خود را دارد.

وی یادآور شد: ما برای کسب نتیجه پیروزی در بازی شب گذشته روی نقاط ضعف و قوت کاله کار کرده بودیم، شاگردانم تمامی برنامه های ارائه شده را به نحو مطلوب و عالی اجرا کردند و توانستند با حضور پر قدرت خود انتظارات کادر فنی را برآورده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما عامل اصلی باخت های کاله آمل در چیست؟ گفت: والیبال جزو آن دسته از رشته هایی است که در آن تساوی معنا ندارد.

یک طرف برد و یک طرف باخت است. من نمی دانم در تیم کاله آمل چه می گذرد همان طور که بقیه نمی دانند چرا مادر چند بازی نتیجه را به حریفان واگذار می کردیم.ولی به طور کلی باید بگویم که با توجه به شناختی که از کادر فنی قوی، مدیریت حرفه ای و بازیکنان با تجربه و خوش اخلاق تیم کاله آمل دارم مطمئن هستم که به زودی مشکل این تیم برطرف خواهد شد.

وی یادآور شد: تیم والیبال کاله آمل دارای نقاط ضعف و قوت بسیار زیادی است از نظر حمله ای به نظرم جزو تیم های خوب و حرفه ای لیگ است اما در بازی شب گذشته ما توانستیم با هماهنگی میان دفاع روی تور، توپ گیری منظم و زدن سرویس های خوب و کم نقص بر حریف قدرتمند خود غلبه کنیم.

** بحث داوری از حساسیت بازی ها نشأت می گیرد

پیمان اکبری در پاسخ به این سوال که در بازی شب گذشته قضاوت تا حدودی بحث برانگیز شده بود؟ اظهار داشت: به نظرم توجه به بحث داوری حرفه ای نیست، زیرا داوران حاضر در لیگ باتجربه هستند، آنها سال های زیادی است که در لیگ بازی ها را سوت می زنند، من معتقدم که حساسیت زیاد بازی ها، فشارهای روحی و روانی بسیاری را به کادر فنی و بازیکنان وارد می کند، و برخی ها اشتباهات را به داوری ربط می دهند. در این بازی های حساس هر پوئن برای هر تیم حکم مرگ و زندگی را دارد. حساسیت و جنگیدن برای پوئن بحث داوری را مطرح می کند. همان طور که هر مربی و بازیکنی در طول پنج ست اشتباهاتی را مرتکب می شود باید حداقل 2 پوئن اشتباه را به داور اختصاص داد.

سر مربی تیم والیبال پیکان یادآور شد: در بازی شب گذشته هر 2 تیم روی یکسری پوئن ها معترض بودیم که به طور قطع این اعتراضات مغرضانه نیست چون هیچ داوری نمی خواهد کار خودش را با سوت های اشتباه زیر سوال ببرد./آق

برچسب ها: مربیان ، لیگ ، والیبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار