مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با انتقاد شدید از تحلیل نابه‌جا، در مورد تخریب حمام وکیل گفت: این اثر با پلان اصلی و معماری سنتی مرمت می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ بهروز ندایی دیروز در جریان بازدید از این طرح در حال مرمت در اردبیل افزود: اینکه عده‌ای شایعه درست می‌کنند که حمام تاریخی و یا بنای ارزشی تخریب شد حتی تا دیروز آشنایی از این اثر تاریخی نداشتند و به سادگی و در نهایت کوتاهی و قصور از کنار آن عبور می‌کردند در حالی که امروز دایه مهربان‌تر از مادر شدند و در اظهار نظر مغرضانه و یک‌طرفه از حمام تاریخی دفاع می‌کنند که ما به هیچ وجه اجازه ندادیم کوچک‌ترین تخریبی در این اثر تاریخی صورت بگیرد.

وی گفت:‌ حمام وکیل اردبیل که جزیی از بازار تاریخی این شهر است بعد از جمع‌آوری نظرات کارشناسی در حال مرمت است که نخاله‌برداری از آن صورت گرفته و سعی می‌کنیم با توجه به اینکه این بنا در مرکز شهر واقع شده براساس پلان اصلی آن را معماری و با کاربری که مالک مشخص کرده در اختیار بهره‌برداران قرار دهیم.

ندایی با بیان اینکه این اثر تاریخی که از عهد قاجار باقی‌مانده است مورد بی‌حرمتی و یا نامهربانی قرار نگرفته است، خاطر نشان کرد: عده‌ای با شایعه‌سازی‌ها و همچنین بیان مطالب غیرواقعی از طریق رسانه‌ها، مرمت این اثر را تخریب آثار باستانی جلوه می‌دهند در حالی که چنین امری صحت ندارد و به یقین تلاش می‌کنیم تا این اثر که به شایستگی صیانت و محافظت می‌شود برای نسل‌های آینده باقی بماند.

وی همچنین در مورد به ثبت ملی نرسیدن این اثر افزود: حمام‌های تاریخی که از دوره قاجار و حتی قبل از آن بر جای مانده‌اند در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند اما این بنا با توجه به اینکه قسمت اعظم آن بر اثر مرور زمان تخریب شده است در فهرست ثبت آثار ملی قرار نگرفته است./س

برچسب ها: اردبیل ، مرمت ، حمام ، وکیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.