بازی مقابل فولاد خوزستان و نفت تهران در هفته هفدهم بازی‌های لیگ برتر در حالی در اهواز برگزار می‌شود که فولاد خوزستان در هشت هفته اخیر سیر شکست ناپذیری خود را ادامه داده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،‌ فولاد خوزستان با کسب بیشترین امتیاز ممکن از هشت بازی اخیر توانست بیش از 750 دقیقه را بدون شکست پشت سر بگذارد و در جایگاه سومی جدول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال قرار گیرد. این تیم هم اکنون به دلیل تفاضل ‌گل بهتر نسبت به رقیبان، بالاتر از دو تیم ملوان و راه‌آهن هم‌امتیازش قرار دارد.

استفاده از بازیکنانی گمنام، جوان و جویای ‌نام در تیم فولاد خوزستان در فصل جدید باعث شده دوستداران فوتبال در نیم فصل نخست را به تحیر وادارد و بسیاری از کارشناسان فوتبال ابتکار حسین فرکی سرمربی فولادی‌ها را در برنامه‌ریزی تیمی بستایند.

فریب جایگاه نفت را نمی‌خوریم

در حالی فولاد خوزستان قرار است مقابل نفت تهران عصر امروز به میدان رود که سرمربی این تیم، شناخت جامعی از نفت تهران به دلیل حضور دو ساله‌اش در این تیم دارد چرا که می‌گوید: شناختم از تیم نفت تهران بسیار زیاد است، نحوه بازی این تیم را می‌شناسم و نکات ضعف آن‌ها را نیز به خوبی می‌‌دانم.

حسین‌ فرکی می‌افزاید: نفت تهران تیم خوبی است، مشکلاتی دارد اما همیشه توانمندی خود را به اثبات رسانده است، از سویی دیگر معمولا همه تیم‌ها مقابل رقبای صدر جدولی خود خوب بازی می‌کنند و به این دلیل باید بازیکنان هشیار باشند و فریب رتبه دهم نفت تهران را در جدول رقابت‌ها نخوریم.

وی با اشاره به بازی‌های گذشته فولاد خوزستان خاطر نشان می‌کند: از هشت هفته پیش روند روبه رشد فولاد خوزستان در نحوه کسب امتیازات کاملا مشهود است و تلاش می‌کنیم با دست پر به تعطیلات نیم فصل برویم.

سرمربی فولاد خوزستان با تاکید بر اینکه از همه توان خود برای بازی مقابل نفت تهران استفاد می‌کنیم، تاکید می‌کند: فولاد خوزستان برای مدعی ماندن در جدول رقابت‌های لیگ برتر به این برد نیاز دارد و به این دلیل از همه توان بازیکنان خود برای حضور در این بازی استفاده خواهیم کرد.

وی می‌افزاید: فولاد خوزستان تنها به کسب امتیازات می‌اندیشد و بر اساس شناختی که از نفت تهران داریم تمرینات هفته گذشته را طراحی کرده‌ایم.

فولاد خوزستان در شرایط کنونی در جایگاه سوم جدول رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال کشور قرار دارد و با 16 بازی انجام شده، هفت برد، پنج تساوی، چهار باخت، 26 گل زده، 18 گل خورده، تفاضل گل مثبت هشت گل و کسب 26 امتیاز به جمع سه تیم مدعی صدر جدول برای حضور در کورس قهرمانی قرار گرفته است.

نفت تهران؛ جوان کم هزینه و مصدوم

از سوی دیگر، تیم نفت تهران با کسب 22 امتیاز از 16 بازی انجام شده، پنج برد، هفت تساوی، چهار باخت، 19 گل زده، 15 گل خورده، تفاضل گل مثبت چهار در رده دهم جدول رقابت‌های لیگ برتر حضور دارد. جایگاهی که اصلا در خور نام این تیم بزرگ نیست سرمربی این تیم مشکلات عدیده‌ای را علت عدم موفقیت نفت بر می‌شمرد و معتقد است: جوانی تیم، کم هزینه بودن بازیکنان، مصدومیت‌های مکرر و محرومیت‌های متمادی باعث شد نفت تهران مجالی برای عرض اندام در لیگ پیدا نکند.

منصور ابراهیم‌زاده خاطر نشان می‌کند: فولاد خوزستان تیم بزرگی است و قرار گرفتن در جایگاه سومی جدول رقابت‌های لیگ‌برتر حق تیم است.

وی تاکید می‌کند: فولاد خوزستان مقابل نفت تهران در خانه بازی می‌کند و به این دلیل باید از همه توان خود برای مهار برخی از بازیکنان اصلی این تیم استفاده کنیم.

این سرمربی لیگ‌برتری با اشاره به اینکه فولاد خوزستان در اهواز وضعیت بسیار خوبی دارد، خاطر نشان می‌کند: فولاد خوزستان در هفته‌های گذشته ثابت کرد برد این تیم در خانه عملا غیر ممکن است اما ما برای مقابله با این تیم از تاکتیک‌های جدیدی استفاده می‌کنیم.

وی بازیکنان فولاد خوزستان را بسیار باتجربه، جوان، دونده، حرفه‌ای و کارکشته توصیف کرده و می‌گوید: بازیکنان نفت تهران علاوه بر دوندگی و جوانی، تجربه کافی برای حضور در میادین سخت فوتبال را ندارند و در بیشتر موارد، از کم تجربگی شکست را متحمل می‌شوند.

ابراهیم‌زاده می‌افزاید: نفت تهران نگاهی به بالای جدول دارد زیرا اختلاف امتیازات در جدول بین تیم‌های اول تا دهم، تنها برد در سه بازی است که برای کسب حداکثر امتیازات از بازی‌های باقیمانده تلاش می‌کنیم.

فولاد خوزستان اگرچه در جایگاه سومی جدول رقابت‌های لیگ برتر حضور دارد اما به دلیل هم امتیاز بودن با سه تیم و یک امتیاز اختلاف با دو تیم دیگر، جایگاهی نه چندان محکم دارد. تنها یک تساوی می‌تواند جایگاه قرمزپوشان فولادی را در جدول به شدت تغییر دهد. سرمربی فولادی‌ها به هواداران اطمینان داده در بازی مقابل نفت تهران برای استحکام جایگاه خود بجنگد، پیروز میدان شده و انتظارات هواداران پرتوقع خود را به خوبی پاسخ دهد./ج1

برچسب ها: اهواز ، خوزستان ، تاکتیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.