رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: به دنبال تولید مجله رشد سفید برای دانش آموزان استثنایی هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در مراسم روز جهانی معلولین که هم اکنون در مدرسه شهید جهرمی منطقه 5 در حال برگزاری است با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استثنایی در برابر دانش آموزان معلولان وظیفه سنگینی را دارد بیان داشت: بخشی از خانواده نسبت به افراد و وظایف خود در برابر دانش آموزان استثنایی آشنایی عمومی ندارند که یکی از وظایف انجمن اولیا و مربیان در مدارس نیز همین است.

وی با اشاره به اینکه باید در محیط اجتماعی رفع موانع را برای معلولین داشته باشیم ادامه داد: برخی از مدارس مناسب سازی برای دانش آموزان معلول نشده و اولین قدم برای آموزش و پرورش استثنایی همین رفع موانع و مناسب سازی است تا حضور اجتماعی دانش آموزان بیشتر شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه نباید دانش آموزان معلول را از دانش آموزان عادی جدا کرد افزود: جامعه باید در قبال معلولین به وظایف خود عمل کند و آموزش ها برای دانش آموزان استثنایی باید به صورت تلفیقی از آموزش و مهارت باشد.

محمدیان ادامه داد: به دنبال تولید مجله رشد سفید و آماده سازی کتب استثنایی متناسب با آموزش های دانش آموزان استثنایی در سال های آینده هستیم و بخشی از رسانه های کمک آموزشی را برای سال آینده تولید خواهیم کرد./ز

برچسب ها: مجله ، معلولان ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار