اين زباله ها پس از برخورد سونامي به سواحل ژاپن در ماه مارس سال 2011 به دريا ريخته شده و اين قطعات پس از عبور از اقيانوس آرام در مسير جريان آبها قرار گرفته به آمریکا رسيده اند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، زمین ‌لرزه و سونامی توهوکو ۲۰۱۱ زلزله ای است که ۱۱ مارس ۲۰۱۱ به قدرت ۹٫۰ درجه در نزدیکی سندای در استان میاگی در شمال شرقی ژاپن رخ داد. برآوردها نشان می ‌دهد زمین ‌لرزه توهوکو قوی ‌ترین زمین لرزه در ژاپن و پنجمين در جهان از زمان آغاز ثبت شدت زلزله‌ ها از ۱۹۰۰ میلادی عنوان شده‌ است اما اثرات کشنده و مخرب سونامی بسیار بیشتر از زمین‌ لرزه بود.



حدود دو سال پس از وقوع زلزله مهيب و سونامي در فوكوشيماي ژاپن، هنوز زباله هاي زيادي پس از عبور از اقيانوس آرام به مناطق غربي آمريكا و كانادا مي رسد به صورتی که ايالت هاوايي آمريكا به زباله دان منطقه فوكوشيما تبديل شده است.



بر اساس تصاویر منتشر شده، مساحتي به وسعت 16 كيلومتر از ساحل كاميلو در هاوايي شباهت زيادي به محل تخليه و انباشت زباله ها پيدا كرده است. در بين اين زباله هايي كه از دريا به ساحل رسيده است مي توان قطعات پلاستيكي زيادي پيدا كرد اما علاوه بر آن قطعات بزرگ شگفت انگيزي نظير يخچال و قطعات پل نيز مشاهده مي شود. روي اكثر قطعات پلاستيكي نيز عباراتي به ژاپني نوشته شده است.

همه اين زباله ها پس از برخورد سونامي به سواحل ژاپن در ماه مارس سال 2011 به دريا ريخته شده و اين قطعات پس از عبور از اقيانوس آرام در مسير جريان آبها قرار گرفته به هاوايي رسيده اند. بر اساس آمارها يك ميليون و 500 هزار تن قطعه شناور هنوز در نزديكي سواحل مشاهده مي شود که پيامدهاي اين فاجعه بر زيست بوم هاوايي مشهود است.



محققان آمریکایی می گویند پس از شكافتن كالبد هر پرنده، قطعات پلاستيكي زيادي پيدا مي كنند و انواع گونه هاي ماهي نظير تن و ماهي سالمون، ماهي هاي كوچكتري را مي خورند كه مملو از قطعات پلاستيكي شده اند. اين قطعات به اين ترتيب وارد زنجيره غذايي انسان شده اند.

این در حالی است که كارشناسان هنوز عوارض ناشي از شناور شدن قطعات راديو اكتيو نيروگاه فوكوشيما را در دريا نمي دانند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار