اعتصاب کارگران بندر بزرگ لس آنجلس آمريکا را به حال تعطيل درآورده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه سي بي سي اس نيوز ؛ اعتصاب اتحاديه کارگران بندر لس آنجلس آمريکا با هفتاد نفر آغاز شد اما اکنون همه هشتصد عضو اين اتحاديه  در اعتصاب به سر مي برند. به جز اين کارگران، ده هزار کارگر ديگر در بندر لس آنجلس حاضر نيستند به اندازه روزهاي ديگر کار کنند و اين مسئله باعث شده است تا بندر شلوغ لس آنجلس تقريبا به حالت تعطيل درآيد.

جرالدي نتس مدير اين بندر گفت هر روز حدود يک ميليارد دلار کالا در اين بندر جابجا مي شود و شغل حدود نهصد هزار نفر مستقيم يا غير مستقيم به اين بندر ارتباط دارد. به علت اعتصاب کارگران، شانزده کشتي نتوانسته اند بار خود را تخليه کنند و شش کشتي نيز مجبور شده اند دورتر از اسکله لنگر بيندازند.

جرالدي نتس گفت مي بينيم که تقريبا اکثر کارگران بخشهاي مختلف حمل ونقل در بندر کار نمي کنند و تاثير آن تا انتهاي زنجيره عرضه و توزيع کالا خواهد رفت. اين مسئله ممکن است باعث شود تا کالاها به موقع به فروشگاهها نرسد و نوعي کمبود موقتي ايجاد شود. بسياري از کارگراني که اعتصاب کرده اند از نبود امنيت شغلي براي خود نگران هستند و مي گويند هر سال عده اي از آنها اخراج مي شوند.

تريني تامسون از مسئولان اين اتحاديه گفت در پنج سال گذشته پنجاه و يک نفر در اين بندر شغل خود را از دست داده اند و مسئولان بندر مي خواهند تا هفتاد و يک نفر ديگر را هم اخراج کنند. اين اخراجها تاثير زيادي بر زندگي کارگران دارد. شرکتهاي کشتيراني اين اتهام را که آنها فرصتهاي شغلي را به خارج از آمريکا مي برند و برون سپاري مي کنند، رد کرده اند.

مسئولان بندر و شرکتهاي توزيع کالا از اوباما رئيس جمهور آمريکا خواسته اند تا از کارگران بخواهد به اعتصاب خود پايان دهند. در سال دوهزار و دو نيز اعتصاب مشابهي در بندر لس آنجلس ده روز طول کشيد و فقط زماني پايان يافت که بوش دستور بازگشايي اسکله ها را در اين بندر صادر کرد. آن اعتصاب پانزده ميليارد دلار به اقتصاد آمريکا لطمه زد.

برچسب ها: بندر ، آمریکا ، اعتصاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار