سفیر جمهوری ارمنستان در ایران گفت: 500 شرکت ایرانی در کشور ارمنستان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

گریگور آراکلیان  در نشستی که با تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان کرمانشاه در سالن جلسات اتاق بازرگانی‌، صنایع‌، معادن و کشاورزی استان برگزار شد اظهار کرد: ارمنستان با جمهوری اسلامی ایران از گذشته تا به امروز روابط تجاری و اقتصادی خوبی داشته و امید است این روند پویایی هم‌چنان ادامه پیدا کند.

آراکلیان تصریح کرد: حجم مبادلات تجاری کشور ارمنستان با ایران 329 میلیون دلار بوده است‌،و 500 شرکت ایرانی در کشور ارمنستان به ثبت رسیده است و به تازگی اتاق بازرگانی ایرانی و ارمنستان با مشارکت هم یک مرکز تجاری برای تجار ایرانی در ایروان تشکیل دادند.

وی در ادامه شرایط حاکم بر اقتصاد کشور را تشریح کرد و افزود: ارمنستان با 21 کشور دنیا موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری متقابل امضا کرده که کشور ایران نیز یکی از آنها است. و  در کشور ارمنستان مشوق‌های سرمایه‌گذاری بسیاری وجودداردازجمله  معافیت از مالیات‌، معافیت از حقوق گمرکی، معافیت از حقوق صادرات برخی از است.

سفیر جمهوری ارمنستان در ایران گفت: برای جذب سرمایه قوانینی وجود دارد و سیاست سرمایه‌گذاری در ارمنستان آزاد و محدودیتی در این راستا برای سرمایه‌گذار وجود ندارد و سرمایه‌گذار خارجی می‌تواند از امکانات خوب این کشور استفاده کند

وی خاطرنشان کرد:.  با وجود افزایش حجم سرمایه‌گذاری در کشور ارمنستان  سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی در ارمنستان رشد 100 درصدی داشته است ،

آراکلیان  اظهار کرد:. فرانسه، آلمان و یونان مهم‌ترین کشورهایی هستند که در ارمنستان سرمایه‌گذاری می‌کنند و نرخ رشد اقتصادی در کشور ارمنستان بالا است. به عضویت درآمدن ارمنستان به‌عنوان سازمان تجارت جهانی نوید رشد و توسعه هر چه بیشتر این کشور را می‌دهد.

وی تصریح کرد: رشد تکنولوژی اطلاعات در این کشور چشمگیر است و تکنولوژی اطلاعات جایگاه خاصی در کشور ارمنستان دارد. بیوتکنولوژی، علوم وابسته و انرژی نیز از دیگر بخش‌هایی است که رشد و توسعه خوبی یافته‌اند.

سفیر ارمنستان اظهار کرد: کشور ارمنستان مستحکم مبتنی بر بازار آزاد است و لیبرالترین سیستم تجارت آزاد اقتصادی از آن کشور ارمنستان است و جذب سرمایه خارجی در راستای توسعه اقتصادی کشور از اهداف این کشور  است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.