امسال بيشترين تعداد فيلم هاي سينمايي ساخته شده در سينماي كودك راهي سي و يكمين دوره جشنواره بين المللي فيلم فجر مي ‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران؛ در حالي اين روزها فيلمسازان براي رقابت در سي و يكمين دوره جشنواره فيلم فجر آماده مي شوند كه اين جشنواره در اين دوره شاهد حضور بيشترين فيلم سينمايي در ژانر كودك است. گرچه برخي از اين فيلم ها در بيست و ششمين جشنواره فيلم فجر به نمايش درآمدند اما در اين دوره جشنواره فيلم فجر نيز شاهد بيشترين آمار فيلم هاي سينماي كودك خواهيم بود.




*"عمليات مهدكودك" به پايان رسيد



فيلم سينمايي"عمليات مهدكودك" به كارگرداني فرزاد اژدري و تهيه كنندگي رويا شريف است كه بازيگراني چون عليرضا خمسه، اكبر عبدي، حسام نواب صفوي، سروش صحت، بهنوش بختياري و فرزاد حسني به ايفاي نقش پرداخته اند، هم اكنون روزهاي پاياني تدوين و صداگذاري را پشت سر مي‌گذارد.

*"گورداله و عمه غوله" بهترين فيلم جشنواره كودك



فيلم سينمايي "گورداله و عمه غوله" به كارگرداني نادره تركمان بهترين فيلم بيست و ششمين جشنواره فيلم كودك و نوجوان اصفهان است كه قرار است در سي و يكمين جشنواره بين الملي فيلم فجر نيز به نمايش در آيد.
"گورداله" فيلمي است تمام عروسكي كه در‌ آ‌ن شخصيت هاي اصلي فيلم تماماً عروسكي هستند و كارگردان آن تمايل دارد تا  اين فيلم براي اولين بار در جشنواره فيلم فجر به نمايش درآيد.
اين فيلم كه برگرفته از داستان متون كهن ايراني است قصه اي افسانه اي را براي كودكان با شخصيت هاي عروسكي به تصوير مي كشد كه نظر منتقدين بسياري را در جشنواره فيلم كودك به خود جلب كرد.

*"آفتاب، مهتاب، زمين" فيلم بازمانده جشنواره كودك و نوجوان

فيلم سينمايي "آفتاب مهتاب، زمين" به كارگرداني علي قوي تن ديگر فيلم سينمايي ساخته شده در ژانر كودك است كه پيش تر قرار بود در بيست و ششمين جشنواره فيلم كودك و نوجوان اصفهان به نمايش درآيد كه به دليل مشكلات مالي متوقف ماند.
اين فيلم داستان دختر دانشجويي را روايت مي كند كه بخشي از زندگي اش را در كودكي جست و جو مي كند اين فيلم ملودرامي اجتماعي را روايت ميكند بيشتر از بازيگران بومي در اين فيلم استفاده شده است اين فيلم هم اكنون مراحل پاياني تدوين را سپري مي كند.
قوي تن سال گذشته نيز فيلم سينمايي "پرواز بادبادكها " را كارگرداني كرده است كه سال گذشته در  جشنواره فيلم كودك و نوجوان به نمايش در آمد و جوايز متعددي را نيز كسب كرد.

*"مرواريد" پريوش نظريه كجاست




فيلم سينمايي "مرواريد" به كارگرداني سيروس حسن پور نيز ديگر فيلم سينمايي ساخته شده در ژانر كودك است اين فيلم نيز در بيست و ششمين جشنواره فيلم كودك و نوجوان اصفهان به نمايش در آمد و توانست جوايز متعددي را نيز كسب كند.
"مرواريد" داستان خواهر و برداري را روايت مي‌كند كه به دليل شرايطي كه براي پدرشان كه صياد "مرواريد" بوده به وجود آمده و دچار مشكلاتي مي شوند.
در اين فيلم بازيگراني چون پرويش نظريه، سيروس كهوري نژاد، مهدي فقيه، علي اوسيوند، ميرطاهر مظلومي، حسين كبابي و فاطمه ذاكري به ايفاي نقش پرداخته اند.

*نيكان و بچه غول" با شقايق فراهاني




فيلم سينمايي "نيكان و بچه غول" به كارگرداني رحمان رضايي نيز ديگر فيلم ساخته شده در سينماي كودك است كه به دليل آماده نشدن اين فيلم از شركت در بيست و ششمني جشنواره فيلم كودك و نوجوان اصفهان بازماند.
اين فيلم كودكانه درباره تلاش پسر نوجواني به نام نيكان است كه با بچه غولي آشنا مي شود و اين مسئله اتفاقات زيادي را براي او به وجود مي آورد.
رامبد جوان، ويشكا آسايش، عليرضا خمسه، شقايق فراهاني، انوشيروان ارجمند بازيگران اصلي اين فيلم هستند كه براي شركت در سي و يكمين جشنواره فيلم فجر حاضر مي‌شود.

*"فرزند خوانده" فريبا كوثري


فيلم سينمايي "فرزنده خوانده" به كارگرداني وحيد نيكخواه آزاد است كه در بيست و ششمين جشنواره فيلم كودك و نوجوان اصفهان خوش درخشيد.
فيلم در ژانر سينماي كودك ساخته شده و در ارتباط با چند خانواده است كه موضوع هاي مشتركي در ارتباط با فرزند خواندگي دارند.
اين فيلم به نويسندگي كارگرداني و تهيه كنندگي وحيد نيكخواه آزاد است كه فريبا كوثري به همراه چند كودك  و نوجوان در آن به ايفاي نقش پرداخته اند اين فيلم نيز در سي و يكمين جشنواره فيلم فجر در كنار ساير رقيبان خود به نمايش در خواهد آمد.

*فيلم هاي كودك در راه جشنواره فيلم فجر


ساخته شدن تعداد زيادي فيلم هاي سينمايي كودك و نوجوان نشان ميدهد كه هنوز اين گونه سينمايي زنده است و اين فيلم ها مي توانند همچنان در سينماي ما جايگاهي داشته باشند.
گرچه تعدادي از اين فيلم ها در بيست و ششمين جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان اصفهان به نمايش درآمد و جوايز متعددي را نيز كسب كرده اند اما تمايل سازندگان آنها اين بوده كه براي اولين بار آثارشان در جشنواره بين المللي فيلم فجر به نمايش درآيد.
لازم به ذكر است؛ بي رونق بودن فيلم هاي سينماي كودك و همچنين بي مخاطب بودن اين گونه سينما نشان از وضعيت آشفته اين سينما ميدهد اما هنوز هم فيلمسازاني هستند كه تمايل به فيلمسازاني براي كودك دارند و تمامي مشكلات مالي و همچنين اكران نشدن آثارشان را به جان مي خرند.
گفتني است؛ بايد منتظر ماند و ديد كه سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر چه چيزي براي اين فيلمها به ارمغان خواهد آورد ./ص

برچسب ها: جشنواره ، فیلم ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار