مدیر پایانه مرزی ماهیرود شهرستان سربیشه از صادرات 185هزار و 778 تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق این پایانه خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند؛ منصور بابایی صبح امروز در حاشیه بازدید مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور از روند اجرایی پروژه ساخت سالن تجاری و محوطه‌سازی پایانه مرزی ماهیرود شهرستان سربیشه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پایانه و ماحصل اقدامات ترانزیتی آن بدون شک یک محور توسعه برای خراسان جنوبی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کم رونق شدن بخش کشاورزی و اینکه صنعت این استان با استان‌های دیگر برابری ندارد، ترانزیت و وجود اینگونه پایانه‌ها می‌تواند در بحث اقتصاد، درآمدزایی و اشتغال مردم این منطقه بسیار مثمرثمر واقع شود.

مدیر پایانه مرزی ماهیرود شهرستان سربیشه گفت: تنها معبر رسمی در خراسان جنوبی همین پایانه مرزی ماهیرود است.

بابایی از صادرات 185 هزار و 778 تن کالا در هشت ماه سال جاری از طریق این پایانه خبر داد و افزود: این میزان صادرات و تناژ کالای حمل شده در هشت امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 40 درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: تعداد سفر کامیون‌های انجام شده در هشت ماه سال جاری در این پایانه نیز 7 هزار و 724 دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

مدیر پایانه مرزی ماهیرود شهرستان سربیشه، مشتقات نفتی، کفش، تینر، بنزین، گازوئیل، گریس، مایع ظرفشویی و کود شیمیایی را از عمده کالاهای صادر شده از این پایانه عنوان کرد./س

برچسب ها: صادرات ، پایانه ، مرزی ، ماهیرود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.