مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور گفت: هم‌اکنون تعداد 27 پایانه مرزی در سطح کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند؛ رضا نفیسی صبح امروز در بازدید از روند اجرایی پروژه ساخت سالن تجاری و محوطه‌سازی پایانه مرزی ماهیرود شهرستان سربیشه اظهار کرد: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های دولت به منظور توسعه ترانزیت نیز ساخت پایانه‌های مرزی در سطح کشور است.

وی افزود: ایجاد این پایانه‌ها در شورای ساماندهی مرزی برنامه‌ریزی و در ارتباط با احداث آنها تصمیم‌سازی می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد 27 پایانه مرزی در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد 16 پایانه در حال ساخت و ساز هستند.

نفیسی پایانه مرزی ماهیرود خراسان جنوبی را یکی از مهم‌ترین پایانه‌های مرزی شرق کشور دانست و یادآور شد: ایجاد و راه‌اندازی این پایانه کمک شایانی به توسعه صادرات و پیشرفت این استان می‌کند.

وی با بیان اینکه در پایانه‌های مرزی دو سایت اختیاری و اجباری ایجاد می‌شود، اظهار کرد: محوطه‌سازی در سایت اختیاری و ساحت سالن تجاری و مسافری در سایت اجباری صورت می‌پذیرد.

مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور گفت: با توجه به نبود مشکل اعتباری سعی می‌کنیم تا پروژه ساخت سالن تجاری و محوطه‌سازی پایانه مرزی ماهیرود خراسان جنوبی را تا دهه فجر به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

نفیسی یادآور شد: مدیریت در ساخت و ساز و نگهداری پایانه‌ها بر عهده سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها است و تعداد 13 نهاد و اداره در این پایانه‌های به خدمت‌رسانی مشغول هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد شش پایانه مرزی در مرزهای غرب کشور فعال هستند./ب

برچسب ها: پایانه ، مرزی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.