رئیس دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت : دستیاری پزشک خانواده در صورت تامین اعتبار برای امسال پذیرش دانشجو خواهد داشت .

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر ناصر استاد، رئیس دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم افتتاح این دانشکده ، رسالت دانشکده را توسعه کمی و کیفی آموزش و تربیت نیروی انسانی حرفه ای و متخصص در سطوح کارشناسی ارشد و دکترای تخصص و گسترش اعتلای دانشگاه دانست و گفت : تنها رشته مجازی دانشگاه را طی یک ماه اخیر با 176 دانشجوی پردیس همت در یک نوبت و 49 دانشجوی پردیس پورسینا را در 4 نوبت پذیرش کرده ایم .

وی با بیان اینکه کارشناسی پرستاری نیمه حضوری ، کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی ، کارشناسی ارشد آموزش پزشکی ، کارشناسی ارشد یادگیری الکترونیکی آموزش پزشکی ، کارشناسی ارشد کنترل و نظارت بر امور دارو ، دکترای تخصصی آناتومی و دستیاری پزشک خانواده از جمله رشته های مجازی در دست اقدام هستند تصریح کرد : دستیاری پزشک خانواده که به صورت مشترک با دانشکده پزشکی بوده و فرم ها و چارچوب آن تا پایان آذر آماده می شود در صورت تامین اعتبار برای امسال را پذیرش دانشجو خواهد داشت.

رئیس دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران ابلاغ هر چه سریعتر آیین نامه آموزش مجازی را از جمله چالش های این عرصه دانست و اظهار کرد: کمبود اعتبار مالی به منظور پرداخت  بدهی ها  و تکمیل ساختمان و نیز نیروی انسانی از دیگر چالش های موجود در این حوزه ه هستند.

وی یادآور شد : برنامه چهارساله حوزه آموزش دانشگاه عنوان می کند 25 درصد یادگیری تحصیلات تکمیلی باید به صورت الکترونیک باشد که در این راستا تا بهمن ماه نسخه اول اماده و سپس سامانه یادیار( یادگیری الکترونیک درگاه یادگیری روزآمد ) راه اندازی خواهد شد .

دکتر استاد تصریح کرد: رشته پرستاری با 83 درس ، داروسازی 32 ، دندانپزشکی 4 ، پزشکی 7، شبانه 9 ، پیراپزشکی 7 و فناوری نوین و بهداشت با یک درس در این زمینه ارائه خواهند شد تا کنون بیش از 100 برنامه با حدود 300 امتیاز اراده شده است.

وی با اشاره به اینکه انجام هفت هزار گواهی ، ارائه 45 برنامه از فروردین ماه سال جاری تا کنون ، اجرای پایلوت برنامه در شهرری و عقد تفاهم نامه بین دانشگاه و وزارت بهداشت از جمله کارهای انجام شده در این عرصه است گفت : سامانه سرمند نیز یکی از محبوب ترین سامانه های توسعه یافته در این عرصه است که در بسیاری از بیمارستان ها انجام می شود.

رئیس دانشکده مجازی با بیان اینکه سامانه استاد نیز اولین سامانه توانمند سازی اعضای هیات علمی دانشگاه است نیز نهایی شده و از بهمن ماه فعال خواهد شد اظهار کرد: در حوزه فناوری ها نیز شورای IT به عنوان بالاترین مرجع و کتابخانه دیجیتال دانشکده مجازی که تنها سیستم نرم افزاری برتر در کشور است را در این حوزه داریم ./ ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.