امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: نمایندگان مجلس توجه به خصوصیات بارز شهید مدرس را الگوی کاری خود برای پاسخگویی به نیازهای آحاد مردم و تقابل با دشمنان نظام قرار دهند.

حجت الاسلام ˈعبدالعلی استیریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار کرد: نگاهی به مجالس ایران از دوران مشروطه تا پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی، حاکی از ورود نمایندگانی به خانه ملت است که بیشتر دست نشانده و عوامل رژیم حاکم بودند.

امام جمعه فیروزکوه افزود: در بخشی از مجالس پیش از انقلاب، آیت الله مدرس به عنوان نماینده مردم و مجتهدی وارسته حضور داشت.

وی ادامه داد: در آن روزها دولت روس با دادن اولتیماتوم، قضیه ای را مطرح کرد که باید در مجلس به تصویب می رسید و در غیر این صورت، تهدید به حرکت از قزوین به سمت تهران و تصرف پایتخت کرده بود.

حجت الاسلام استیری خاطرنشان کرد: اگر چه دولت آن روزها به مجلس فشار آورد تا به خواسته روس ها جامه عمل بپوشاند، اما شهید مدرس با شجاعت و صلابت پشت تریبون رفت و فریاد زد: ˈنمایندگان!اگر بناست بمیریم چرا با دست خود بمیریمˈ و این کلام آتشین ایشان سبب شد تا مصوبه رد شود.

وی ادامه داد: امروز همه ما به طور عموم و نمایندگان مجلس بخصوص باید به ویژگی های بارز اخلاقی شهید مدرس اقتدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزکوه گفت: مردم با بصیرت و تدبیر ایران اسلامی باید نماینده ای را به مجلس بفرستند که وقتی پا به خانه ملت گذاشت، شعارها، وعده ها و نویدهای خود را فراموش نکند و از اخم و تشر دشمنان نهراسد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی حاصل خون مطهر شهدا، انفاس قدسیه امام راحل و مجاهدت های عظیم ملت شریف ایران است و از این رو، نمایندگان مجلس باید به خواسته های مردم توجه کنند.

امام جمعه فیروزکوه ادامه داد: محرومیت زدایی از مناطق، توجه به مسایل فرهنگی و اهتمام به رفع مساله تورم و گرانی ها در بازار، از جمله مواردی است که باید در صدر امور و توجه وکلای ملت قرار داشته باشد./ب

برچسب ها: نمایندگان ، مجلس ، مدرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.