نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی گفت: سد عمارت كه برای مهار آب رودخانه عظیم دره رود در بخش انگوت این شهرستان احداث می شود به عنوان بزرگترین سد استان اردبیل دارای منافع ملی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت الاسلام میرقسمت موسوی اصل در بازدید از عملیات احداث سد عمارت در بخش انگوت افزود: این سد با مهار 210 میلیون مترمكعب از آب دره رود 22 هزار هكتار از اراضی پایاب را آبیاری خواهد كرد.

وی ایجاد زمینه تولید ، اشتغال زایی و تثبیت مهاجرت جمعیت را از اهداف احداث سد عمارت دانست و خواستار توجه جدی مسوولان به رفع مشكلات و اجرای سریع این پروژه شد.

فرماندار گرمی نیز در این بازدید گفت: احداث سد عمارت بهترین برنامه مهندسی برای جلوگیری از خروج آب رودخانه دره رود انگوت از كشور است.

محمود علایی زنگیر از اشتغال 170 نفر به طور مستقیم و 600 نفر به صورت غیرمستقیم در عملیات ساخت این سد خبرداد و افزود: با تكمیل و بهره برداری از سد عمارت شاهد تحولی بزرگ در توسعه كشاورزی و آبادانی انگوت و گرمی خواهیم بود.

وی پیشرفت فیزیكی سد عمارت را 20 درصد اعلام كرد.

كارشناسان مربوطه ارتفاع سد عمارت را از بستر رودخانه 90 متر ، ارتفاع سد از پی تا تاج آن را 340 متر و حجم مخزن آن را 294 میلیون مترمكعب برآورد كرده اندب/.


برچسب ها: اردبیل ، تکمیل ، سد ، عمارت ، گرمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.