کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد خوزستان از بازرسی بیش از 150 زمین بازی در اهواز خبر داد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، اسماعیل عزیزی‌ها اظهار داشت: در راستای استانداردهای اجباری شهرها و زمین‌های بازی، کارشناسان این اداره کل حدود 400 وسیله بازی از جمله سرسره، تاب، الاکلنگ و چرخ و فلک  را در بیش از 150 زمین بازی بر اساس استاندارد ملی ایران در مناطق هشت‌گانه کلانشهر اهواز مورد بازدید و بازرسی قرار دادند.

وی افزود: بیشتر وسایل مورد استفاده در زمین‌های بازی فلزی بود که با توجه به شرایط آب و هوایی خوزستان غالب آنها پوسیده، زنگ‌زده و دارای نقاط تیز و برنده بودند که برای مطابقت با استانداردها الزامی بود از محوطه زمین بازی خارج شوند، زیرا استفاده از آنها برای کودکان باعث بروز حوادث و سوانح ناگوار در کودکان می‌شود.

به گفته عزیزی‌ها، خوشبختانه در سال‌جاری بیشتر موارد فوق مطابق با استانداردهای مربوطه اصلاح، تعویض و یا در شرف اتمام کارهای پایانی است.

کارشناس اداره استاندارد خوزستان یکی از راهکارهای به‌وجود آمدن محیطی با آرامش، همراه با نشاط و تفریح برای کودکان را مشارکت دادن شهروندان، اطلاع رسانی و آموزش استانداردها دانست که باعث کاهش آسیب و پیشگیری از وقوع حادثه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: روزانه تماس‌هایی از طرف شهروندان به شماره 1517 سامانه رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد خوزستان می‌شود که در آن شهروندان درخواست بازرسی از زمین بازی محله خود را دارند./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.