وزارت امور خارجه روسيه اعلام کرد روسيه درباره افزايش بحران در سوريه نگران است و آغاز هرچه سريعتر گفتگوهاي سياسي را در اين کشور خواستار است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ وزارت امور خارجه روسيه در بيانيه اي که بر روي پايگاه اينترنتي خود ارسال شد اعلام کرد گنادي گاتيلوف معاون وزير امور خارجه روسيه و فيصل مقداد معاون وزير امور خارجه سوريه درباره اوضاع سوريه و اقدامات احتمالي براي آغاز يک سازش سياسي به منظور پايان دادن به اين بحران گفتگو کردند.

اين بيانيه مي افزايد گاتيلوف نگراني جدي خود را درباره تشديد خشونت ها در سوريه که به مرگ تعداد بيشتري از غيرنظاميان منجر شده، اوضاع بشردوستانه را در اين کشور وخيم تر کرده و خسارات غيرقابل جبراني را به ميراث فرهنگي و تاريخي و زيرساخت هاي اين کشور وارد آورده است اعلام کرد.

وزارت امور خارجه روسيه تاکيد کرد فعاليت هاي فزاينده سازمان هاي تروريستي نظير القاعده و گروههاي نزديک به القاعده اوضاع امنيتي را در سوريه وخيم کرده است.اين بيانيه مي افزايد دو طرف تاکيد کردند هيچ جايگزيني به جاي راه حل صلح آميز وجود ندارد و اين راه حل بايد بر اساس اجماع نشست ژنو حاصل شود.

روسيه و سوريه اعلام کردند اين بحران بايد درچارچوب گفتگوي ملي گسترده بدون مداخله و بدون تحميل يک دستور کار توسعه حل و فصل شود.وزارت امور خارجه روسيه اعلام کرد اولويت بايد توقف فوري خشونت و آغاز مذاکرات جامع درباره ساز و کار دولت آينده سوريه باشد.اين بيانيه در پايان آورده است روسيه به همکاري با دولت سوريه و جنبش هاي مخالف به منظور حل ناآرامي هاي بيست ساله در اين کشور ادامه مي دهد.

برچسب ها: روسیه ، مصالحه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار