سايت يانگ تِرکس نوشت در حالي که صاحب نظران بسياري از پيامدهاي حمله به ايران مي گويند، علت تبليغات در اين باره چيست؟

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، اين سايت با طرح اين سوال در بررسي اين موضوع اعلام کرد بحث درباره جنگ با ايران اين روزها از رسانه هاي خبري مختلف زياد شنيده مي شود. مثلا آسوشيتدپرس به شکل خاص به اين قضيه پرداخته است.  
 
نيويورک تايمز در اين باره مقاله اي دارد که در آن به نقل از يکي از فرماندهان نظامي آمريکا آمده است، اين کار چندان هم براي اسرائيل آسان نيست زيرا آنها هواپيماي کافي در اختيار ندارند. امکان سوخت گيري مجدد آنها را ندارند و اين در حالي است که بايد سفري دو هزار مايلي را انجام دهند تا به ايران برسند. در همين حال توان دفاعي ايران نيز مانند عراق و سوريه نيست و از اين دو کشور قوي تر است. اين نظامي آمريکايي در اين مقاله مدعي شده است تنها ارتشي که مي تواند با ايران از نظر نظامي رو در رو شود، ارتش آمريکا است. بنابراين اسرائيل به تنهايي نمي تواند اين کار را انجام دهد و به آمريکا نياز دارد. اين در حالي است که اکثر مسئولان نظامي و اطلاعاتي در آمريکا و اسرائيل مي گويند اين ايده بدي است. آنها مي گويند ايران بازيگري منطقي است و اين طور نيست که حتي اگر زماني که به سلاح هسته اي دست يابد، دکمه را فشار دهد. در همين حال سه مسئول فعلي و سابق موساد نيز اذعان دارند که اين ايده اي بد است.  
رئيس فعلي موساد ادعا کرده است: ايران يک تهديد به شمار مي رود اما يک تهديد حياتي نيست.
افراييم هالوي رئيس سابق موساد نيز مي گويد: نبايد به ايران حمله کرد.
دن هالوتس رئيس نيروهاي دفاعي اسرائيل در اين خصوص مي گويد: ايران تهديد حياتي نيست.
هر سه مقام يک چيز را مي گويند و آن اين است که تهديدي حياتي وجود ندارد. مئير داگان از روساي موساد نيز مي گويد اگر اسرائيل به ايران حمله کند، بهترين بهانه را در اختيار ايران قرار مي دهد تا به برنامه هسته اي خود ادامه دهد.
مارتين دمپسي رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا در اين باره مي گويد: حمله اسرائيل به ايران فقط مي تواند توانايي ايران را در ساخت تسليحات اتمي به مدت چند سال به تاخير بيندازد.   
وي درباره احتمال درگير شدن ايران در واکنش به اسرائيل و آمريکا گفت: اين موضوعي است که بايد مورد توجه قرار گيرد. حمله به ايران اقدامي سنجيده نيست.
اين مقام نظامي همچنين به اين نکته اشاره کرد که مقامات ايران بازيگراني منطقي هستند.  
اين اظهارات نشان مي دهد اگر جنگي با ايران شروع شود، يک جنگ غير ضروري خواهد بود. برآوردهاي اطلاعاتي نيز نشان مي دهد که ايران کاملا در حرکت هاي خود سود و زيان را محاسبه مي کند.
سوال اين است که چرا در زماني که همه مسئولان نظامي در آمريکا و اسرائيل مي گويند اين ايده بدي است و نبايد به ايران حمله شود، ما اين همه تبليغات درباره حمله به ايران را مشاهده مي کنيم.
پاسخ اين است که جنگ افروزان در اسرائيل و متحدان آنها در آمريکا به اين نتيجه رسيده اند که اسرائيل به تنهايي نمي تواند اين کار را انجام  دهد و بايد آمريکا را به سمت جنگ سوق داد. اين همان منطقي است که پشت اين همه تبليغات وجود دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار