گیلان ؛ ذخیره عظیم فرهنگی برای ایران است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ، رییس جمهور در نخستین کنگره ملی میرزا گفت: گیلان ؛ سرزمین شجاعان و قهرمانان است. گیلان ؛ دیار علم ، معرفت ، کار ، تلاش ، ساختن ، صداقت ، پاکی و صمیمیت است. دیار عشق به ایران و همه خوبیهای اخلاقی و انسانی ، دیار مردان حق طلب و آزادیخواه است.

محمود احمدی نژاد افزود: میرزا ؛ اولین قامتی نبود که برای عزت و سرافرازی مردم به خاک افتاد و تاریخ این سرزمین سرشار از مردان بزرگی است که ایستاده اند و راه سرافزاری را برای ملت ما و همه ملت ها باز کردند.

رئیس جمهور با اشاره به قیام های رهایی بخش ایران در 150 سال اخیر و تشکیل نهضت جنگل و اتحاد اسلام گفت : عده ای تلاش کردند تا میرزا را به خود منتسب کنند اما میرزا متعلق به ملت بود، عزیز بود و با کرامت زندگی کرد و حقیر نشدن و ذلیل نبودن را جلوه ای از استقلال و آزادی می دانست.

احمدی نژاد با اشاره به این که استقلال در سایه آزادی بدست می آید افزود : اگر آزادی نباشد استقلال خود به خود مخدوش می شود و اساس استقلال بر آزادی یک ملت است .

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماهیت دینی و ملی نهضت جنگل گفت: میرزا کوچک در شرایطی برای آزادی ملت قیام کرد که استبداد ، فقر و بیسوادی در جامعه آنروز بیداد می کرد .

احمدی نژاد ، میرزا را یکی از سرداران بزرگ آزادی در ایران زمین نامید که در راه عشق پیامبر و سید الشهدا آزاد شد و خود را برای آزادی ملت فدا کرد.

وی  از همه اندیشمندان و فرهیختگان خواست نهضت جنگل و خیل عظیم یاران گمنام میرزا را مورد بازشناسی قرار دهند./ب
برچسب ها: گیلان ، ذخیره ، فرهنگی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.