علی رغم تلاش "سیندی لی گارسیا" بازیگر فیلم موهن توهین به پیامبر برای حذف تریلر آن از اینترنت دادگاه آمریکایی رای به باقی ماندن این فیلم در اینترنت داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از وارپ، "سیندی لی گارسیا " بازیگر نقش مکمل زن فیلم موهن توهین به پیامبر، که به ظاهر در فیلم جنجالی "معصومیت مسلمانان" از سوی فیلمساز مورد سوء استفاده قرار گرفته، درتلاش است تا تریلر التهابی را از اینترنت حذف کند و به همین منظور شکایتی را تسلیم دادگاه فدرال آمریکا کرد.

اما "مایکل فیتز جرالد"، قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده در کالیفرنیا، درخواست "گارسیا" برای صدور دستور جهت خذف تریلر را روز جمعه رد کرد.

فیتزجرالد حکم داد "گارسیا" -که ادعا می کند در مورد ماهیت این فیلم فریب خرده است، و دیالوگ های شخصیت او در توهین به پیامبر مسلمانان دوبله شد، نمی تواند ثابت کند که از بین بردن این ویدئو از اینترنت امنیت وی را تضمین می کند.
"فیتزجرالد" در حکم خود نوشت: این فیلم پنج ماه پیش برای مشاهده در یوتیوب در تاریخ 2 ژوئیه 2012 ارائه شده بود و با توجه به این تاخیر پنج ماهه، "گارسیا" نشان داده است که این عمل وی تنها به دلیل ترس از امنیت شخصیست.

شکایت "گارسیا" این درحالیست که وي درمورد حق کپی رایت این فیلم هم شکایت کرده بود، اما "فیتزجرالد" اعلام کرد که این شکایت معتبر نیست چون حتی به فرض ثابت شدن نقض حق کپی رایت متهمی برای این شکایت وجود ندارد.

لازم به ذکر است که "گارسیا" شکایت خود را زمانی مطرح کرد که تریلری دیگر با اسم "مارک یوسف" از همان فیلم موهن در یوتیوپ و گوگل قرار گرفت و از سوی دیگر دادگاهی در مصر حکم مرگ عوامل فیلم موهن توهین به پیامبر را صادر کرد.

وکیل گارسیا، " کریس آرمنتا" گفت که این بازیگر درصورت توان مالی، قصد دارد در خواست تجدید نظر بدهد.

وی همچنین اعلام کرد که جدا از اینکه انتشار این فیلم امنیت وي را تهدید می کند خانم "گارسیا" قصد دارد در صورت تامین منابع مالی به مبارزه با غول های اینترنت بپردازد. تیم وکلای خانم "گارسیا" متشکل از چهار وکیل است.

"آرمنتا" اضافه کرد: فیلمی که اوایل این هفته در یوتوپ و گوگل قرار گرفته به ظاهر بر طبق سندی است که خانم "گارسا" امضاء کرده اما پس از بررسی های قانونی مشخص شد که این سند جعلیست.

پس اینکه ترجمه عربی تریلر "معصومیت مسلمانان" در اینترنت منتشر شد، موجی از اعتراض های خشونت آمیز در سراسر خاورمیانه در ماه سپتامبر آغاز شد.

لازم به ذکر است که فیلمساز این فیلم "سم باسیل" اوایل این ماه تنها به یک سال زندان محکوم شد./ي2

برچسب ها: فیلم ، موهن ، پیامبر ، سینما ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار