جنگ‌های 33 روزه، 22 روزه و در روزهای اخیر، جنگ 8 روزه غزه به صورت معناداري حكايت از پررنگ‌تر شدن نشانه‌هاي زوال و فروپاشي رژیم جعلی صهیونیستی است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، رژیم اشغالگر قدس طی هفته‌هاي اخير، شاهد بزرگترین شکست تاریخي خود از جانب غزه و مقاومت بود چرا كه اين شكست عظيم، هرچه بيشتر نشانه‌هاي فروپاشي این رژیم منحوس را آشكار كرد.

از آنجايي كه رژيم جعلي صهيونيستي با اعتماد به سيستم گنبد آهنين خود آغازگر اين جنگ بود، نه تنها انتظار مقاومت جنبش حماس را نداشت بلكه حتي تصور كيش و مات شدن در اين بازي را نيز نداشت، در حالي كه متحمل شدن اين شكست عظيم همچنان براي سران اين رژيم اشغالگر امري باور نكردني است.

ايهود باراك، وزير جنگ سابق اين رژيم منحوس پس از متحمل شدن اين شسكت تاريخي با اعتراضات غرب، آمريكا و ديگر سران رژيم اشغالگر قدس مواجه شد و از همين رو ترجيح داد براي كاستن از اين فضاحت از صحنه سياست كنار رفته و از سيبل انتقادات خارج شود.

اما از طرفي ديگر، بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير وقت رژيم غاصب صهيونيستي از اين استعفا به عنوان فرصتي براي خود بهره برد و تمامي انتقادات را متوجه ناكارآمدي باراك كرد.
 
نیروهای مقاومت با اقتدار و روحیه‌ای مثال‌زدنی و با کمک موشک‌های فجر 5 ایرانی، طی جنگ 8 روزه غزه نیروهای رژیم اشغالگر قدس را در هم کوبیدند و شکست را به آنها تحمیل کردند.
 
ادعاي شكست‌ناپذيري رژيم صهيونيستي

رژیم جعلی صهیونیستی از زمان تشکیل تا سال 2000 میلادی به علت شکست‌های متعددی که در سال‌های 1948، 1956، 1967 و 1973 میلادی به ارتش کشورهای عربی وارد کرده بود، مدعي شکست ناپذیری بود.
 
روز 14 مي سال 1848 میلادی قومیت انگليس بر فلسطین پايان یافت و در همان روز رژیم جعلی صهیونیستی رسما اعلام موجودیت کرد كه در همان روزها ارتش کشورهای عربی برای دفاع از منافع خود و فلسطین با این رژیم وارد جنگ شده که این جنگ‌ها به نفع صهیونیست‌ها پایان یافت.
 
به علت حمایت‌های بی‌چون و چرای غرب و آمریکا از رژیم غاصب صهیونیستی تا سال 2000 میلادی، این رژیم دارای شرایط خوبي در منطقه بود اما در سال 2000 میلادی به علت مقاومت لبنان، رژیم اشغالگر صهیونیستی مجبور به خروج از لبنان شد و از آن پس سلسله شکست‌های اين رژيم آغاز شد.

جنگ 33 روزه لبنان

جنگ رژيم غاصب صهيونيستي و آمریکا بر ضد لبنان در سال 2006 معروف به جنگ ژوئیه و جنگ دوم لبنان از 12 ژوئیه 2006 (22تیر 1385) میان ارتش رژیم جعلي صهیونیستی و نیروهای حزب‌الله لبنان آغاز شد که دامنه آن شمال سرزمین‌های اشغالی و سراسر لبنان را در برگرفت و با قطعنامه 1701 شورای امنیت در 14 اوت 2006 (24 مرداد 1385) به پایان رسید.

طي جنگ 33 روزه، نیروهای حزب‌الله در مرز لبنان و فلسطین اشغالی در سال 2006 ميلادي عملیات وعده صادق را برای آزادی باقی‌مانده اسرای لبنانی به ویژه سمیر قنطار آغاز کردند که در نتیجه آن 3 نظامی رژيم جعلي صهيونيستي کشته شدند و 2 نظامی دیگر به اسارت درآمدند و به خاک لبنان منتقل شدند.

در این جنگ، براي نخستین بار تلفات نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی از تلفات طرف مقابل فراتر رفت و در مقابل 74 شهید از اعضای جنبش مقاومت اسلامی لبنان، 117 نظامی و افسر ارشد رژیم غاصب صهیونیستی کشته شدند.

این در حالی بود که این رژیم در جنگ 6 روزه سال 1967 با ارتش چند کشور عربی شامل مصر، سوریه‌ و اردن، فقط 16 کشته داده بود.

حزب‌الله از همان ابتدا برای مبادله اسرای صهيونيستي با باقی‌مانده زندانیان لبنانی اعلام آمادگی کرد اما ارتش رژيم اشغالگر صهيونيستي بدون توجه به این موضوع عملیات نظامی را برای نجات 2 نظامی اسیر خود آغاز کرد که در پی آن 5 نظامی دیگر صهيونيستي کشته و 5 تن دیگر نیز زخمی شدند.

نیروی هوایی صهيونيستي در جنگ 33 روزه حتی یک بمباران نتیجه بخش نداشتند و فقط برای ماندن در صحنه رزم به بمباران متراکم و گسترده و انهدام زیر ساختارهای آشکار شهرهای لبنان اقدام می‌کردند، منهدم شدن 2 فروند هواپیمای جنگی صهيونيست‌ها در این جنگ اوج ناتوانی نیروی هوایی این رژیم محسوب می‌شود.

سرانجام در سال 2006 میلادی مقاومت حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه شکست تلخی را به صهیونیست‌ها وارد کرد و این امر برای رژيم اشغالگر صهيونيستي بسیار گران تمام شد.

جنگ 22 روزه غزه

پس از آن در سال 2008 میلادی صهیونیست‌ها اتفاق جدیدی را در غزه تجربه کردند، چرا که از مقاومت 33 روزه آنها 11 روز کاسته شد و این مقاومت تبدیل به 22 روز شد.

صهيونيست‌ها كه طي جنگ 33 روزه در طرح‌هاي خود شكست خورده بودند، سرانجام با حمايت برخي كشورهاي عربي و غربي در 7 دي ماه 1387 حملات گسترده‌اي را به غزه آغاز كردند كه در نهايت پس از 22 روز با اعتراف به شكست در برابر مقاومت وادار به عقب‌نشيني شدند تا پس از شكست در جنگ 33 روزه به شكست در مقابل فلسطيني‌ها تن دهند.

رژيم غاصب صهيونيستي از بدو شكل‌گيري نامشروع خود با اتكاء به توان نظامي و برتري تسليحاتي سرزمين‌هاي كشورهاي عربي را اشغال مي‌كردند، پيروزي حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه و پيروزي غزه در جنگ 22 روزه اين امر را با شكست مواجه كرد.

پرده‌برداري رسانه‌ها از عمق و سرشت جنايات گسترده صهيونيست‌ها در غزه وجدان عمومي مردم جهان را به جوشش و حركت درآورد و اين وجدان بيدار شده با ديدن آن همه ظلم و جنايت و زير پا گذاشتن قوانين و قواعد جنگ، بدون لحاظ كردن دين، مذهب، نژاد، رنگ و مليت عليه جنايات صهيونيست‌ها در سراسر جهان به خروش آمد، حركت جهاني‌اي كه صهيونيست‌ها و حاميان آنها به هيچ وجه تصورش را هم نداشتند.

بررسي وضعيت داخلي رژيم صهيونيستي در جنگ 33 روزه و جنگ 22 روزه مشخص مي‌سازد كه رژيم اشغالگر صهيونيستي از لحاظ اجتماعي و شهروندي بسياري آسيب‌پذير است و اين آسيب‌پذيري يكي از دردهاي بي علاج اين رژيم است.

سرانجام جنگ 8 روزه غزه

روزهای گذشته نیز شاهد جنگ 8 روزه غزه بودیم و این بار نیز 14 روز از مقاومت رژیم غاصب صهیونیستی کاسته شد که این امر نشان می‌دهد ساختار امنیتی و نظامی این رژیم رو به افول و نابودی است.
 
در جنگ 8 روزه غزه، موشك‌هاي مقاومت به حساس‌ترين مناطق رژيم جعلي صهيونيستي و به قلب تل‌آويو برخورد كردند كه اين امر موجب شد، رژيم منحوس صهيونيستي بزرگترين شكست خود را تجربه كند.

کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا از گذشته، همواره به دنبال جای پای امنی در خاورمیانه بوده و تلاش می‌کردند کشوری را که بتواند رهبری خاورمیانه را به عهده گرفته و منافع آنها‌ از قبیل تهیه مواد خام اولیه و همچنین بازارهای فروش مناسب‌ را تامین کند، روی کار آورند.

از این روی همواره تلاش دارند تا برای تثبیت رژیم جعلي صهيونيستي به هر اقدامی دست بزنند، بنابراین حمایت این کشورها از صهيونيست‌ها را می‌توان به عنوان عاملی زمینه‌ساز برای حمله به غزه ارزیابی کرد.

حماس نيز در برابر حمايت غرب از صهيونيست‌ها به عنوان گروهی که دارای حمایت‌های مردمی و منتخب مردم در انتخابات فلسطین است، تلاش می‌کند که استقلال را به سرزمین فلسطین باز گرداند و از آرمان‌های خود دفاع کند.

از سوی دیگر حماس تمامی طرح‌های صلح را نیز ناکارآمد تلقی می‌کند، این امر حماس را بر آن داشته تا در مقابل هرگونه تهاجمی مقابله کرده و ضمن تثبیت موجودیت خود به عنوان کارگزاری فعال در جنگ غزه نمودار شود.

ارتقاء جايگاه فلسطين در سازمان ملل

طي روزهاي گذشته کشورهای عضو سازمان ملل متحد با 138 رای موافق در برابر تنها 9 رای مخالف با ارتقاء فلسطین از نهاد ناظر به دولت ناظر غیر عضو موافقت کردند.

با این ارتقاء جایگاه، فلسطین می تواند تا در برابر ساخت و سازهای رژیم اشغالگر صهیونیستی در کرانه باختری، رود اردن و بسیاری از موارد اختلاف با این رژیم به نهادهای بین المللی شکایت کند.

رای سازمان ملل و پذیرفته شدن فلسطین به عنوان "دولت غیر عضو ناظر" در این سازمان شکستی تحقیر آمیز براي رژيم جعلي صهيونيستي بود.

حتي روزنامه صهیونیستی هاآرتص نيز رای سازمان ملل به ارتقاء جایگاه فلسطین در این سازمان را "شکستی تحقیر آمیز" برای رژيم غاصب صهيونيستي دانست.

نتيجه گيري

جنگ 8 روزه غزه كه در نهايت با پذيرفتن تمام شروط حماس براي آتش‌بس خاتمه يافت، بزرگترين پيروزي را براي ملت مظلوم فلسطين به ارمغان آورد.

همچنين عضويت فلسطين در سازمان ملل متحد به عنوان "دولت عضو غير‌ناظر" از ديگر دست آوردهاي اين جنگ 8 روزه براي فلسطينيان محسوب مي‌شود.

در حالي كه در برابر اين پيروزي بزرگ فلسطينيان، رژيم جعلي صهيونيستي شكستي بزرگ را متحمل شد و ناكارآمدي سيستم گنبد آهنين آنها به جهانيان اثبات شد.

آتش جنگ‌افروزي رژيم اشغالگر صهيونيستي دامن‌گير خودش شد و اين امر موجب شد ساختار امنيتي و  نظامي اين رژيم در جريان هر يک از اين جنگ‌ها تضعيف شده و هم‌اکنون رو به افول و نابودي قرار گيرد.

حال ديگر بعيد به نظر مي‌رسيد رژيم غاصب صهيونيستي با اين تجربه‌هاي تلخ بار ديگر در فلسطين و يا ديگر كشورهاي مظلوم جنگ‌افروزي كرده و ميدان جنگ را محيا سازد چرا كه توانايي نظامي اين رژيم رو به نابودي نهاده است.

گزارش از: فرشته فرهمندوالا
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار