موضوع حمایت انگلیس از رژیم بحرین در همایشی در لندن با انتقادات شدید مواجه شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ همایشی در لندن برای بررسی روابط انگلیس با کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه بحرین و عربستان سعودی برگزار شد. شرکت کنندگان در این همایش تاکید کردند انگلیس منافع خود را در تحقق سودهای مالی به زیان مقتضیات حقوق بشر ترجیح می دهد.

عزه الزفتاوی خبرنگار این شبکه در گزارشی از لندن گفت انگلیس از بزرگترین صادرکنندگان سلاح به کشورهای حوزه خلیج فارس به شمار می رود و عربستان و بحرین از بزرگترین مشتریان (سلاح های انگلیس) محسوب می شوند. به همین علت بهای روابط مستحکم بین انگلیس و این کشورها برای ملتهایی که به دستیابی به حقوق شان چشم دوخته اند ، سنگین بوده است. شرکت کنندگان در همایشی در لندن گفتند کسی پیش بینی نمی کند تغییر ریشه ای در این سیاست انگلیس در قبال این کشورها رخ دهد.

در ادامه گزارش علی الفایز فعال سیاسی بحرینی در مصاحبه با خبرنگار این شبکه گفت به نظر من دولت انگلیس در اقدام این رژیم ها نه فقط در سرکوب بلکه حتی در برنامه ریزی نیز دخالت دارد و امروز به دولت و رژیم بحرین کمک می کند.

خبرنگار این شبکه افزود اوضاع در بحرین یکی از محورهای بحث و بررسی در این همایش بود و سوالاتی مطرح شد که علل سکوت انگلیس در برابر کشته شدن تظاهرکنندگان مسالمت جو ، سرکوب تظاهرات ، بازداشت ها و محاکمه های ظالمانه و شکنجه بازداشت شدگان و همچنین سکوت در برابر تصمیم مقامات بحرین به لغو تابعیت بحرینی سی و یک فعال سیاسی از جمله این سوالات بود.

جوشوا کاستلینو استاد حقوق بین الملل دانشگاههای انگلیس در مصاحبه با خبرنگار این شبکه گفت لغو تابعیت شدیدترین اقدام دولت علیه شهروندانش است. دولت ها وظیفه دارند از شهروندان خود محافظت کنند اما لغو تابعیت آنها نقض حقوق بشر و یک گام به عقب به شمار می رود.

مسئول یک سازمان حقوق بشر درباره نقض حقوق بشر در بازداشتگاههای بحرین گفت این سازمان در گزارش خود زندانیانی را ثبت کرده است و نقض نظام مند حقوق زندانیان سیاسی مشکلات سلامتی خطرناکی به وجود آورده است و کسانی که از شکنجه نجات یافته اند از آسیب های متعدد و بدون مراقبت پزشکی رنج می برند.

تارا اوگریدی رئیس سازمان قربانیان شکنجه و خشونت در بحرین در مصاحبه با خبرنگار العالم تصریح کرد در بحرین یا منطقه، مرکزی برای رسیدگی به مشکلات پس از شکنجه یا موارد تجاوز وجود ندارد و صرف دادن دارو به آنها و رها کردن آنها ننگ واقعی است.

خبرنگار این شبکه در پایان گزارش گفت در این همایش در نهایت از تعامل شرم آور کشورهای غربی به ویژه انگلیس با انقلاب بحرین انتقاد شد و شرکت کنندگان در این همایش تاکید کردند اگر انگلیس برای حمایت از این انقلاب اقدام نکند، تاریخ نشان خواهد داد که اشتباه کرده است زیرا تغییر دیر یا زود رخ می دهد.
برچسب ها: انگلیس ، بحرین ، آل خلیفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار