رئیس پلیس فتا استان گیلان از شناسایی و دستگیری سارقان تصاویر شخصی و دستگیری آنان خبر داد.

سرهنگ محمد خانی در گفتگو با خبرنگار حوادث خبرنگاران، با اعلام خبر فوق گفت: به دنبال ارجاع چند فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی تعدادی از شهروندان خانم گیلانی با هویت معلوم مبنی بر هک پروفایل شخصی و سرقت تصاویر و ویدیو های خصوصی آنان را اینترنت به قصد اخاذی، موضوع بصورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: با بهره جستن از توان علمی و عملی کارشناسان پلیس فتا و پی جویی های فنی و تخصصی، متهم که قصد داشت در پشت نقاب مجازی هویت واقعی اش را پنهان سازد، در کمتر از ده روز شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ محمد خانی اظهار داشت: متهم در بازجویی های به عمل آمده ضمن اقرار به جرم خود، درباره نحوه هک کاربران به ماموران پلیس فتا گفت: ابتدا درخواست دوستی به آنان می دادم، وقتی با درخواست دوستی ام موافقت کرده با روشی خاص آنها را هک کرده و بعد اطلاعاتشان را سرقت می کردم و برای اینکه پروفایلشان را برگردانم درخواست پرداخت وجه نقد از طریق آنلاین می کردم.
رئیس پلیس فتا استان گیلان در خاتمه به کاربران ایرانی عضو شبکه های اجتماعی توصیه کرد: از نگهداری تصاویر و ویدیوهای خصوصی در پروفایل خود جدا پرهیز کرده و به هیچ عنوان به ادعاهای کاذب مدیران شبکه های اجتماعی پیرامون حفظ حریم خصوصی کاربران اعتماد و اطمینان نکنند، به درخواست دوستی که برایشان ارسال می گردد ترتیب اثر نداده و مطالب جذاب و اغواء کننده ای که برای آنان ارسال می شود، اعتنایی نکنند و قبل از هرگونه مشاهده آن را حذف کنند چرا که ممکن است از سوی هکرها مورد حمله قرار گیرند.
در ضمن این نکته را همیشه مد نظر قرار دهند که اینترنت جولانگاه مجرمین بسیار زیادی است که با مقاصد مجرمانه به دنبال سودجویی و سوء استفاده از کاربران هستند./ز
برچسب ها: سرقت ، اخاذی ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار