شناگر تیم ملی کشورمان گفت: در صورتیکه حتی یک درصد از امکانات سال های پیش را در اختیار داشتیم بدون شک در المپیک رکوردشکنی می کردم.

محمد بیداریان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: درحال حاضر تمرینات آماده سازی تیم ملی شنای کشورمان با مربیگری سمیع زاده و کرمی در تهران پیگیری می شود.

وی گفت: پیش از این هدایت تیم ملی کشورمان بر عهده یواگ آلمانی بود که به دلایلی فدارسیون با وی قطع همکاری کرد، با وجود اینکه زیر نظر این مربی تمرینات پرفشاری را انجام می دادیم اما با این حال از نحوه تمرینات رضایت داشتیم.

شناگر تيم ملي کشورمان گفت: البته در حال حاضر مربیان تیم ملی هر چه در توان دارند برای آماده سازی شناگران به کار می گیرند و امیدوارم تلاش آنها نتیجه بخش باشد.

** مشکلات تعلیق همچنان پا برجاست

بیداریان افزود: با توجه به اینکه تاکنون مشکلات تعلیق بر طرف نشده است به همین دلیل امکان حضور در مسابقات مختلف وجود ندارد و امیدواریم رایزنی مسئولان فدارسیون برای برطرف شدن این مشکل هر چه زودتر نتیجه بدهد و هر چه زودتر این مشکل برطرف شود.

وی تصریح کرد: قرار است سال آینده مسابقات جهانی این رشته به میزبانی اسپانیا و در شهر بارسلونا برگزار شود. و برای حضور در این رقابت ها باید مشکلات موجود در فدارسیون برطرف شود زيرا هر چه زودتر این معضل برطرف شود به نفع تیم ملی است.

** فدارسیون باید به ثبات برسد

وی خاطر نشان کرد: همچنین یکی دیگر از بحث های موجود در فدارسیون رسیدن به ثبات است و مسئولان برای محقق شدن این امر باید هر چه زودتر فکری بکنند.

شناگر تیم ملی اظهار داشت: ملی پوشان شنا در این مدت ریالی از فدراسیون به عنوان حقوق دریافت نکرده اند و تنها اواخر سال مبلغی به عنوان ایاب و ذهاب به شناگران پرداخت می شود که به هیچ وجه کافی نیست و با توجه به اینکه در حال حاضر ما در سطح ملی فعالیت می کنیم به همین دلیل فدراسیون باید با پرداخت حقوق به شناگران شرایطی را فراهم کند که انگیزه ما 2 چندان شود در حال حاضر کارگردان ساختمانی روزانه 60 هزار تومان دریافت می کنند و این در حالی است که به شناگران ملی پوش حتی تا این حد هم بها داده نمی شود.

بيداريان گفت: با توجه به اینکه شناگران تمام مدت در اردوی تیم ملی حضور دارند به همین دلیل دیگر فرصتی برای فعالیت در حرفه ای دیگر برای درآمد زایی وجود ندارد و با توجه به اینکه این رشته برای ما درآمدی ندارد ضربه های بزرگی را به شناگران وارد می کند.

وی تاکید کرد: در زمان ریاست وحید مرادی در فدراسیون امکانات خوبی در اختیار شناگران قرار داشت به طوریکه من در سال 2009 و درمسابقات جهانی رم عملکرد قابل قبولی داشتم و در آن زمان تیم ملی با حضور مربیان حرفه ای در اردوهای بلندمدت اروپایی نیز حضور پیدا می کرد که در آمادگی مان تاثیر بسزایی داشت در صورتیکه یک درصد از این امکانات در اختیارم قرار می گرفت بدون شک می توانستیم در مسابقات المپیک لندن رکورد شکنی کنم و این امر نشان می دهد نه تنها از آن زمان تاکنون پیشرفتی نکرده ایم بلکه شنا دچار پسرفت شده است.

**باید دل مسئولان به حال شناگر بسوزد

بیداریان گفت: ورزشکاران برای ادامه فعالیت و حضور در تمرینات آماده سازی نیاز به این دارند که نیازهایشان برطرف شود به همین دلیل من از مسئولان می خواهم که دلشان به حال ورزشکاران بسوزد.

زمانیکه برخی افراد دارای پست و مقام می شوند به دنبال حفظ جایگاهشان هستند اما چیزی که اهمیت دارد و در اولویت است برطرف شدن مشکلات و دغدغه ورزشکاران است.

شناگر تيم ملي کشورمان تصریح کرد: برخی از شناگران برای تامین خواسته های مالی خود به عنوان مربی فعالیت می کنند، این کار به هیچ وجه عیب نیست اما شناگری که تمام زمان خود را صرف حضور در تمرینات تیم ملی می کند باید بدون دغدغه ای برنامه های تمرینی خود را پیگیری کند نه اینکه برای تامین مخارج خود به دنبال مربیگری باشند.

وی اظهار داشت: در زمان حضور در مسابقات المپیک لندن حسن رضوانی دبیر فدارسیون نیز به عنوان سرپرست، من را در این رقابت ها همراهی کرد و وی در این مسابقات نشان داد که دلسوز ورزشکاران و اين رشته است و زحمات زیادی برای ما می کشید و امیدوارم سایر مسئولان نیز این گونه به فکر ملی پوشان و برطرف کردن مشکلات انها باشند.

بيداريان در پایان در خصوص برگزاری رقابت های لیگ باشگاهی شنا گفت: قرار است اولین مرحله مسابقات لیگ برتر شنا اواخر آذر ماه سال جاری آغاز می شود و بنده یا باشگاه متفاوت بسیج در این رقابت ها حضور پیدا خواهیم کرد، با توجه به اینکه در حال حاضر دوران مقدس سربازی را طی می کنم طبق قانون نمی توانم از باشگاه مبلغی را به عنوان قرارداد دریافت کنم و طی 2 سال گذشته نیز ریالی از باشگاه ها دریافت نکرده ام./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار