شهروندان جنوب يمن خواهان آزادي شهروندان اين کشور از زندان هاي عربستان سعودي هستند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه العالم ؛ تظاهرات مردمي در يمن براي درخواست آزادي بازداشت شدگان اين کشور در زندان هاي عربستان سعودي ادامه دارد. مقامات يمن درباره رنج و مصيبت شمار زيادي از شهروندان اين کشور در زندان هاي عربستان سکوت اختيار کرده اند.

فارس الجلال خبرنگار اين شبکه در عدن در گزارشي در اين زمينه افزود: ملت يمن تنها با دخالت عربستان سعودي در امور داخلي يمن و مخالفت با انقلاب جاري در اين کشور روبرو نيست بلکه شماري از شهروندان يمني در جنوب اين کشور به دست مقامات سعودي بازداشت شده اند. شمار زيادي از اين بازداشت شدگان از حاميان جدايي طلبان جنوب يمن هستند. دولت يمن و حتي گروه هاي سياسي و شخصيت هاي مستقل اين کشور درباره دخالت هاي سياسي،اقتصادي و امنيتي عربستان سعودي در امور داخلي يمن موضع گيري نمي کنند.

مانع احمد طالب برادر يکي از بازداشت شدگان گفت: برادرم هفت ماه پيش در عربستان بازداشت شد. وي يکي از فعالان جنوب يمن در  پايگاه هاي اينترنتي اجتماعي بود. وي را بي هيچ دليل و اتهامي بازداشت کردند. ما با مقامات دولت يمن و کنسولگري عربستان در کشور ارتباط داشتيم ولي هيچ پاسخ درستي نمي دهند. از مقامات عربستاني مي خواهيم اين بازداشت شدگان را آزاد کنند.

وليد محسن از بازداشت شدگان آزاد شده گفت: من بيش از چهار ماه در زندان هاي عربستان در بازداشت بودم. در اين زندان ها شکنجه شدم. از مقامات عربستاني مي خواهم بازداشت شدگان جنوب يمن را آزاد کنند.

حسين الخشي روزنامه نگار يمني گفت: شماري از شهروندان يمني به دليل مسائل سياسي به دستور مقامات اطلاعاتي عربستان در داخل يمن در بازداشت به سر مي برند. ناظران سياسي در يمن بر اين باورند سکوت مقامات يمني در برابر دخالت هاي عربستان در امور داخلي يمن باعث تشويق مقامات رياض شده است تا دخالت هاي خود را در امور داخلي يمن تشديد کنند.

برچسب ها: یمن ، تظاهرات ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار