عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس، پیرامون تأمین نشدن اعتبار شهریه دانشجویان مددجو کمیته امداد از سوی دولت، گفت: اقشار آسیب‌پذیر که از لحاظ اقتصادی در دهک‌های پایین‌تر جامعه قرار دارند نباید در صرفه‌جویی‌های اقتصادی دخیل شوند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ قاسم جعفری با تاکید بر ضرورت تامین اعتبار شهریه دانشجویان کمیته امداداز سوی دولت، افزود:تامیناعتبار شهریه دانشجویان کمیته امداداقدامی تشریفاتی نیستکه با توجه به مسائل اقتصادی پیشرو در اولویت صرفه‌جویی دولت قرار گیرند.

نماینده مردم بجنورد،جاجرم،مانه و سملقان، با بیان اینکه همانطور که در قانون به آن اشاره شدهحمایت از اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر باید در اولویت امور قرار گیرد، تصریح کرد: انتظار این است که برای حمایت از دانشجویان مددجوی کمیته امدادتدابیر لازم از طرف مسئولان ذی‌ربط اتخاذ شود،زیرا قابل‌پذیرش نیست که اقشار آسیب‌پذیریهمچون دانشجویان مددجو که خود در شرایطسخت اقتصادی قرار دارند، در مسائلی نظیرحمایت‌های مالیبرایتحصیلات تکمیلیبا محرومیت روبرو شوند.

وی درباره پیامد‌های منفی تأمین نشدن اعتبار شهریه دانشجویان مدد‌جو، گفت: یأس و سرخوردگی در اقشار یاد شده از جمله تبعات پنهانی است که چنین اقداماتی ممکن است با خود به همراه داشته باشد و دانشجویان یاد شده دچار این تصور شوند که به علت مشکلات مالی از ادامه تحصیل که حق طبیعی هر انسانی است، محروم شده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با یادآوری فرموده حضرت امام (ره)مبنی بر اینکهپابرهنگان هستند که ولی نعمت ما هستند، افزود: حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و مستضعفان همواره بخش مهمی از آرمان‌های انقلاب اسلامی را تشکیل داده است، که کم توجهی به آنها در دهه کنونی انقلاب می‌تواند آسیب‌هایی را متوجه جامعه سازد.

اکبر میرشکار معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) از عدم تامین اعتبار لازم برای پرداخت شهریه دانشجویان تحت پوشش در دانشگاههای شبانه و پیام نور خبر داد و گفت: تامین نشدن اعتبار لازم از سوی دولت دانشجویان را با مشکل مواجه کرده است.

در حال حاضر۱۱۰ هزار دانشجو در سراسر کشور تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار دارند که از این تعداد ۶۳ هزار نفر دختر و مابقی پسر هستند که در طول سالاز خدمات و حمایت‌های این نهادبهره‌مند می‌شوند./س

برچسب ها: دانشجو ، مددجو ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.