رونق توليد پنبه باعث افزايش ورود ارز به داخل کشور مي شود.

علي مظفري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب فوق افزود: امسال صادرات پنبه نداشتيم چرا که نياز داخل بيش از توليد است و تنها نياز نساجي کشورمان 170 هزار تن است و به اين خاطر از کشورهاي ازبکستان و تاجيکستان پنبه وارد کشور مي کنيم.

وي افزود: افزايش قيمت پنبه به دليل افزايش قيمت آن در جهان است.

مظفري تصريح کرد: در سال هاي گذشته بعد از نفت، پنبه بالاترين ارزآوري را در اقتصاد کشور داشت اما به دليل بي توجهي و تغيير سياست هاي دولت باعث کاهش توليد پنبه در کشور شديم.

وي اضافه کرد: در ساير کشورها به دليل اينکه دولت از کشاورزي و بالاخص پنبه کاران حمايت مي کند باعث افزايش توليد در کشورمان شده است.

مديرعامل اتحاديه پنبه کاران افزود: پنبه نياز اساسي جامعه است و بايد به توليد اين محصول توجه بيشتري شود.

وي يکي از مشکلات اساسي پنبه کاران را گراني نهاده ها اعلام کرد و گفت:‌ مشکلات اساسي پنبه کاران کشور گراني نهاده ها و کوچک بودن قطعات اراضي کشت پنبه است.

وي اضافه کرد: يکي از دلايل کوچک بودن اراضي، قانون ارث در کشورمان است که باعث خرد شدن اراضي مي شود و اگر اين آفت را در کشور حل کنيم با يکپارچه سازي اراضي توليد نيز افزايش و هزينه ها کاهش مي يابد.

مظفري خاطرنشان کرد: در اراضي کوچک به دليل اينکه کشت و توليد با دست انجام مي شود دستمزد و هزينه ها نيز افزايش مي يابد اما در قطعات بزرگ به دليل استفاده از مکانيزاسيون هزينه توليد کاهش مي يابد./ک
برچسب ها: پنبه ، ارزآوری ، نفت ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار