رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی ازخرید توافقی بیش از 4 هزارتن وش پنبه، توسط کارخانه های پنبه پاک کنی، از پنبه کاران شهرستان خدافرین خبرداد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان،محمدیان درحاشیه کارگروه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان خداآفرین، با اشاره به اینکه پنبه تولیدی این شهرستان، جزو پاک ترین و سالمترین محصولات تولید شده پنبه درکشوراست گفت: باتوجه به کیفیت و مرغوبیت پنبه تولیدی این شهرستان، وش پنبه توسط دو کارخانه خصوصی پنبه پاک کنی در منطقه، بیش از خرید تضمینی و بصورت توافقی از پنبه کاران خریداری می شود.

وی با بیان اینکه امسال قیمت خرید تضمینی وش پنبه توسط هیئت دولت ده هزارو 500 ریال اعلام شده بود افزود: محصول تولیدی شهرستان خداآفرین بصورت توافقی از پنبه کاران این منطقه بین 15 هزارو پانصد الی 17 هزارو پانصد ریال خریداری می شود که تا کنون 3هزارو 700 تن وش پنبه توسط کارخانه های پنبه پاک کنی خریداری و مبلغ آن نیز بصورت چک پانزده روزه پرداخت می شود.

محمدیان با اشاره به این موضوع که یکهزارو 300 هکتار از اراضی زراعی شهرستان خداآفرین در سال جاری زیرکشت پنبه رفته بود گفت: از اوایل مهرماه برداشت پنبه در این شهرستان آغاز و از هر هکتار بطور متوسط 3 هزارو دویست تن وش پنبه استحصال و به کارخانه های پنبه پاک کنی تحویل گردیده و پیش بینی می شود حدود 5 درصد محصول باقی مانده نیز ظرف مدت هفته جاری برداشت شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، با اشاره به اقدامات انجام پذیرفته در رابطه با مبارزه بیولوژیک با آفت کرم غوزه پنبه در منطقه خدا آفرین گفت: این عملیات در مرحله داشت موجب شده، وش پنبه پاک وسالم از مزارع این شهرستان استحصال وبه کارخانه های پنبه پاک کنی استان ارسال گردد.

وی بابيان اينکه وش پنبه در مراكز خريد به صورت توافقی با توجه به ارقام این محصول از پنبه کاران خريداري مي شود افزود : ارقام مختلف وش پنبه به ترتيب درجه يك سفيد به قيمت 17 هزار 500 ريال، درجه يك پست سفيد به قيمت 16 هزارو 500 ريال و درجه دو سفيد به قيمت 15 هزار و 500 ريال، از كشاورزان پنبه کار این شهرستان خريداري مي شود.

محمدیان در ادامه با اشاره به وضعیت مطلوب بازار خرید پنبه در این شهرستان گفت: پیش بینی می شود در سال آتی، سطح زیر کشت پنبه در منطقه خداآفرین نسبت به سال جاری افزایش یابد./ع

برچسب ها: خرید ، تن وش ، پنبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.