فرماندار نی ریز گفت: در سال جاری هفت هزار هکتار از باغات شهرستان زیر کشت محصول انار رفتند که از این میزان 70 هزار تن انار مرغوب و با کیفیت برداشت شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس سید عباس حسینی اظهار داشت: شهرستان نی ریز به دلیل پهناور بودن در خصوص محصولات کشاورزی حرف های زیادی  در سطح استان فارس برای گفتن دارد.
 وی در ادامه با اشاره به کسب رتبه اول تولید انار کشور توسط شهرستان نی ریز بیان کرد: انار یکی از محصولات استراتژیک شهرستان نی ریز است که به اقتصاد شهرستان بسیار کمک می کند.
فرماندار نی ریز اضافه کرد: بیش از 50 درصد انار برداشت شده از باغات نی ریز به کشورهای  خلیج فارس و اروپایی صادر می شود و 50 درصد محصول نیز در داخل کشور مورد استفاده قرار می گیرد.
 حسینی یادآور شد: علاوه بر برداشت محصولات انار با کیفیت در نی ریز، برای استفاده از محصولات درجه دو و سه  انار نیز کارخانه کنسانتره و صنایع تبدیلی در این شهرستان راه اندازی شده که زمینه ساز اشتغالزایی مناسب در نی ریز را فراهم کرده است.
وی همچنین به کسب عنوان اول توسط شهرستان نی ریز در زمینه تولید پسته در استان فارس  با زیر کشت رفتن 16 هزار هکتار زمین و نیز کسب عنوان دوم در زمینه تولید انجیر با زیر کشت رفتن هفت هزار هکتار زمین  اشاره کرد./ع

برچسب ها: برداشت ، انار ، نی ریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.