رئیس هئیت جودوی خراسان شمالی گفت: در مسابقات آسیای کوراش اگر اتفاقی نیفتد قهرمان می شویم.

کوروش خسرویار در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: تیم ملی کوراش کشورمان با حضور هفت جودوکار در رقابتهای قهرمانی آسیا شرکت میکند و به جز یک نفر از آنها سایر نفرات از استان خراسان شمالی هستند.

وی درباره تمرینات ملی پوشان قبل از رقابتهای آسیایی تصریح کرد: غیر از بهزاد وحدانی و الیاس علی اکبری که همراه تیم ملی جودو به اردوی مشترک تونس رفته اند، سایر بازیکنان هم اکنون در دونوبت صبح و بعد از ظهر در همین استان وزیر نظر مربیان با سابقه در اردو هستند و تمرین می کنند، قرار است آن دو نفر هم یک هفته قبل از اعزام به تیم اضافه شوند.

خسرویار خاطر نشان کرد: استان خراسان شمالی قطب جودو و کوراش کشور است و از 7 وزن تیم ملی، 3 وزن آن در اختیار این استان است بنابراین فکر می کنم اگر مشکل خاصی پیش نیاید قهرمان آسیا شویم.

وی افزود: وضعیت آمادگی بچه ها در رقابتهای قهرمانی کشور که مدتی پیش برگزار شد تیم خراسان شمالی موفق شد پس از 37 سال عنوان قهرمانی را از آن خود کند و بهزاد وحدانی، الیاس علی اکبری، علی محمد نیا سه جودو کار ما در وزن خود اول شدند.

وی درباره مشکلات مالی هئیت خراسان شمالی گفت: مدت 2 سال است که از فدارسیون جودو کمک هزینه ای دریافت نکرده ایم و هزینه های هئیت را خیرین ورزشی تا حدی به عهده گرفته اند درست است که از نظر فنی هیچ مشکلی نداریم اما مشکل بودجه بسیار زیاد داریم.

وی اضافه کرد: برای حضور در مسابقات آسیایی کوراش نیز بخشی از هزینه هایمان راشرکت میهن (دومینو) متقبل شده است نیمی از هزینه ها را نیز استاندار قول داده است که پرداخت کند.

خسرویار خاطر نشان کرد: خراسان شمالی سالها است که برنامه مدونی برای استعدادیابی جودوکاران در نظر گرفته است و همین موضوع یکی از عوامل موفقیت این استان در کشور محسوب می شود. ضمن اینکه سالن اختصاصی خوبی برای جودو داریم و خوشبختانه از امکاناتمان رضایت دارم.

شایان ذکر است: تیم ملی کشورمان متشکل از کوراش کاران خراسان شمالی، قهرمانی مسابقات بزرگسالان آسیا در سال 2010، قهرمانی در رقابتهای جوانان جهان و نائب قهرمانی پیکارهای بزرگسالان جهان در سال 2011 را در کارنامه افتخارات خود جای داده اند.

گفتنی است، مسابقات آسیایی کوراش در روزهای 20 و 21 آذر ماه به میزبانی شهر کوچی هندوستان برگزار می شود و بهزاد وحدانی در وزن منفی 60 کیلوگرمف مصطفی دلیریان در وزن منفی 66 کیلوگرمف الیاس علی اکبری در وزن منفی 73 کیلوگرم، مجتبی باغچقی دروزن منفی 81 کیلوگرم، علی محمد نیا در وزن منفی 90 کیلوگرم، حجت رهنما در وزن منفی 100 کیلوگرم و سعید خسرو نژاد در وزن مثبت 100 کیلوگرم اعضای تیم ملی کوراش کشورمان را تشکیل می دهند که به جز سعید خسروی نژاد که از استان ایلام است سایر نفرات از خراسان شمالی هستند.

زین العابدین حقانی و رضا مهنان نیز به عنوان مربی، هدایت کوراش کاران ایران را بر عهده دارند./با

برچسب ها: جودو ، کوراش ایران ، اسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.