يکي از رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين در غزه، بر مخالفت اين جنبش با تصميم تشکيلات خودگردان در مورد طرح درخواست عضويت ناظر در مجمع عمومي سازمان ملل تاکيد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم، درباره موضع جنبش جهاد اسلامي در برابر طرح درخواست عضويت ناظر فلسطين در سازمان ملل گفت: ما در جنبش جهاد اسلامي تاکيد داريم که اين اقدام يکجانبه است و از حمايت جمعي گروههاي فلسطيني برخوردار نيست. ما مخالف اين اقدام هستيم و اين اقدام، حق ملت فلسطين را به مرزهاي اشغالي 1967 محدود مي کند.  
حبيب افزود: ما از اين اقدام تشکيلات خودگردان حمايت نمي کنيم. ما همه سرزمين فلسطين را حق ملت فلسطين مي دانيم. آيا محمود عباس نظر مردم شهرهاي عربي يافا، حيفا، عکا، الرمله و صفد را در مورد اين تصميم خود جويا شده است. هيچ کس و گروهي نمي تواند از بخشي از خاک فلسطين چشم پوشي کند.  
وي خاطر نشان کرد: ما طرح تشکيل دو کشور را هم که به رسميت شناختن اين رژيم اشغالگر است، نمي پذيريم. اسرائيل خنجر مسمومي است که به قلب امت اسلامي زده شد. طرح تشکيل دو کشور، مشروعيت دادن به اين رژيم غاصب است. به خواست خدا اين رژيم با جهاد و مقاومت ريشه کن خواهد شد و فلسطين به امت عربي و اسلامي باز خواهد گشت. بر اساس اين طرح، کشور فلسطين در بيست درصد سرزمين فلسطين تشکيل مي شود و بقيه به رژيم اشغالگر واگذار مي شود. به همين علت ما اين اقدام را خطرناک مي دانيم و امت عربي و اسلامي بايد براي به شکست کشاندن اين طرح تلاش کند. فلسطين اوقاف اسلامي براي يک و نيم ميليارد مسلمان است.  
اين عضو برجسته جنبش جهاد اسلامي خاطر نشان کرد: مذاکرات با اشغالگران و اين قبيل اقدامات تشکيلات خودگردان باعث تشديد دودستگي بين گروههاي فلسطيني مي شود. ما خود را از اين اقدام تشکيلات مبري مي دانيم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار