شک و تردید پیامد وسواس

یک روانشناس گفت: وسواس بیماری است که با علائم شک و تردید فراوان در بین برخی از افراد جامعه بروز می کند.

ابراهیمی مقدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران بیان کرد: عوامل وسواس انتقال دهنده های عصبی مغز است و همچنین می تواند یک بیماری ژنتیکی باشد و افراد را با مشکلات عصبی زیادی مواجه کند وسواس ژنتیکی در قسمتی از مغز که به اختیار عصبی مشخص شده افراد را به طور غیر قابل کنترلی تحت تأثیر قرار می دهد.

وی افزود: رفتارهای وسواسی در والدین الگوبرداری فرزندان را به دنبال دارد و آنان را به بیماری وسواس مبتلا می کند.

این روانشناس افزود: علت دیگری که در جامعه برای وسواسی بودن به چشم می خورد اضطراب است و افرادی که اضطراب زیادی دارند برای کاهش این اضطراب به رفتارهای وسواس گونه دست می زنند.

ابراهیمی مقدم تصریح کرد: وسواس یک بیماری روانی است که هم می تواند کم باشد و هم بسیار شدید و کسانی که با داشتن این بیماری احساس آسیب نکنند اختلال برای آنها محسوب نمی شود.

وی یادآور شد: برای درمان وسواس اگر مشکل هورمونی باشد فرد باید دارو مصرف کند تا درمان شود و اگر از نظر روحی و روانی باشد برای کاهش آن روان درمانی و رفتار درمانی مؤثرترین راه حل است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وسواسی که به خاطر حالت های اضطرابی اتفاق می افتد در بیشتر مواقع به طور موقتی از بین می رود و فرد را از آشفتگی و وقوع ناخوشایند بعضی از اتفاق ها در امان خواهد داشت./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار