دادگاه پس از بررسی این موضوع اعلام کرد که حق با خانواده های مسلمان است و حجاب به هیچ عنوان باعث حواس پرتی و یا نا آرامی در کلاس نمی شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، دادگاهی در شمال شرق سوئیس قانون وضع شده مدرسه ای در مورد ممنوعیت حجاب را لغو کرده و به دانش آموزان مسلمان اجازه حاضر شدن در کلاس ها با حجاب کامل اسلامی را داد.

دادگاه سوئیس در بهار سال 2011 میلادی با شکایت دو دانش آموز مسلمان رو به رو شد. بر اساس این شکایت، مدرسه ای در ناحیه "بورگلن" سوئیس طی یادداشتی به این دو دانش آموز اعلام می کند که آنها حق شرکت در کلاس را در صورت ادامه استفاده از حجاب اسلامی از دست می دهند.

در ادامه والدین این دو دانش آموز 14 ساله برای پیگیری حقوق خود در ابتدا به اداره آموزش منطقه مراجعه کردند. این اداره حق را به مدیران مسئول مدرسه داده و اعلام کرده بود: "حجاب به عنوانی بخشی از پوشش است که موجب شورش و ناآرامی شود.!"

سپس این خانواده مورد خود را به دادگاه منطقه ای ارجاع دادند. وکیل این دو خانواده در دادگاه اعلام کرد که تا به امروز هیچ گونه شکایتی در مورد حجاب این دو دانش آموز از طرف همکلاسی ها به مدیریت مدرسه نشده است و دعوای مدرسه فاقد وجاهت قانون است.

دادگاه پس از بررسی این موضوع اعلام کرد که حق با این خانواده های مسلمان است و حجاب به هیچ عنوان باعث حواس پرتی و یا نا آرامی در کلاس نمی شود. دادگاه مذکور حرکت این مدرسه را "نا منتناسب" عنوان کرده است.

نکته دیگر در این مورد این است که عمده همکلاسی های غیر مسلمان این دو دختر مسلمان از همکلاسی های خود و اعتقادات آنها نیز دفاع کردند. در عین حال این مدرسه سوئیسی در اقدامی سوال برانگیز اعلام کرده است که به رای دادگاه محلی بسنده نمی کند بلکه موضوع را به دادگاه فدرال سوئیس خواهند کشاند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار