جهاد اسلامي اسنادي طبقه بندي شده از ارتش اسرائيل را بدست آورده است که برخي از آنها شامل اطلاعات شخصي دهها نظامي اسرائيلي است.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ؛ رسانه هاي فلسطيني روز دوشنبه فهرستي شامل نام کامل حدود صد نظامي اسرائيلي متعلق به يک گروهان و همچنين شماره شناسايي نظامي آنها ، شماره تلفن و ديگر موضوعات مربوط به آنها را چاپ کردند.

روزنامه عبري زبان يديعوت آحارونوت روز سه شنبه گزارش داد ديگر اسناد که به عربي ترجمه شده است درباره برنامه سفر  شماري از افسران،‌ رزمايش آموزشي برنامه ريزي شده و نحوه استفاده از تسليحات جديد است.

جهاد اسلامي اعلام کرد اين اسناد سال گذشته و در ماه هاي اخير تدوين شد. اين گروه اعلام کرد اسناد ديگري را نيز طي روزهاي آينده منتشر خواهد کرد. يک نظامي که اطلاعات شخصي او فاش شده است گفت يکي از اعضاي واحد او اطلاعات شخصي را بر روي اينترنت قرار داده است.

او در گفتگو با روزنامه يديعوت آحارونوت گفت: ممکن است او اين اسناد را در گوگل داکيومنت قرار داده باشد. براي مشاهده اين اسناد به يک کد نياز است اما کشف رمز آن بسيار آسان است.

ارتش اسرائيل اعلام کرد اين اقدامات کار گروه ها در غزه است که مي خواهند به اطلاعات شخصي و فعاليت هاي نظاميان دسترسي داشته باشند.

يک سخنگوي ارتش اسرائيل گفت: ما از تلاش هاي جمعي جاسوسي گوناگون عناصر دشمن آگاهيم و اقدامات عادي براي حفظ سيستم هاي رايانه اي ارتش  و اطلاعات طبقه بندي شده در دست انجام است.

جنگ رواني بين اسرائيل و گروه هاي اسلامي طي خشونت هاي مرزي اخير افزايش يافته است. هفته گذشته اسرائيل صدها بار به پايگاه گروه هاي اسلامي در غزه حمله هوايي کرد . روز يکشنبه ارتش اسرائيل اذعان کرد که گروه هاي اسلامي از جمله حماس و جهاد اسلامي دهها متن تهديد کننده براي نظاميان ذخيره اي که براي عمليات زميني احتمالي در غزه فراخوانده شده بودند، ارسال کرد.

 طي درگيريهاي هفته گذشته حماس اعلام کرد به سوي پارلمان اسرائيل در بيت المقدس راکت هايي شليک و يک جنگنده اف شانزده اسرائيلي را سرنگون کرد. حماس همچنين اعلام کرد در شبکه هاي راديويي و تلويزيوني اسرائيل اخلال ايجاد کرده است.مقامات وزارت جنگ اسرائيل اين ادعاها را رد کردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار