ارتش رژيم صهيونيستي مسئوليت حمله اي را که به شهادت ده تن از اعضاي يک خانواده در غزه در هجده نوامبر منجر شد، برعهده گرفت و مدعي شد فقط يکي از آنان را که به شاخه نظامي حماس وابسته بود، هدف قرار داده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ اين حمله مرگباترين حمله عمليات «ستون ابر» بود. در حمله به خانواده دلو، يک خانه در غزه تخريب شد و در مجموع دوازده تن از جمله ده تن از اعضاي خانواده دلو و دو تن از همسايگان به شهادت رسيدند.

از جمله قربانيان مي توان به محمد جمال الدلو بيست و نه ساله از ماموران يکي از يگان هاي پليس حماس اشاره کرد که مسئول امنيت و محافظت از شخصيت ها بود.
ارتش رژيم صهيونيستي در ابتدا اعلام کرده بود يکي از فرماندهان نظامي حماس به نام يحيي ربيعه را که مسئول شليک راکت بود، هدف قرار داده است بدون آنکه بتواند مشخص کند آيا اين فرد در داخل منزل بود يا خير.

اما اويتال ليبوويچ سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي سه شنبه اعلام کرد هدف حمله محمد جمال الدلو بوده است.وي تاکيد کرد: پدر اين خانواده تروريست شناخته شده اي از اعضاي شاخه نظامي حماس بود. ارتش اسرائيل خطايي در اين عمليات انجام نداد.

سرهنگ دوم ليبوويچ افزود: اين غم انگيز است که يکي از رهبران تروريست ها در ميان غير نظاميان مخفي شود اما اين متاسفانه جزئي از شيوه هايي است که حماس و جهاد اسلامي به آن متوسل مي شود.

شهادت خانواده دلو افکار عمومي جهانيان را به شدت متاثر کرد. گردان هاي عزالدين قسام شاخه نظامي حماس هشدار داده بود: کشتار خانواده دلو بي مجازات باقي نخواهد ماند.بنابر اعلام بخش فوريت هاي پزشکي و سازمان هاي مدافع حقوق بشر در غزه ، دست کم 166 فلسطيني در طول هشت روز حملات کشته شدند.

برچسب ها: اسرائیل ، فلسطین ، هانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار