ديدار رئيس مجلس شوراي اسلامي با معاون رئيس پارلمان عراق

در ديدار رئيس مجلس شوراي اسلامي با معاون رئيس پارلمان عراق در نجف، بر گسترش و توسعه روابط پارلماني ميان دو کشور تاکيد شد.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري اصوات العراق ؛  علي لاريجاني که بعد از ظهر امروز بنا به دعوت رسمي اسامه نجيفي رئيس مجلس عراق به اين کشور سفر کرده بود در بدو ورود به نجف اشرف با قصي السهيل معاون رئيس مجلس ديدار و گفتگو کرد .

رئيس مجلس شوراي کشورمان با اشاره به دور جديد سياسي در عراق ، از پيشرفت سياسي و اقتصادي عراق نوين تمجيد و بر ضرورت گسترش مناسبات دو کشور دوست و همسايه ايران و عراق تاکيد کرد.

وي گفت توانمندي هاي ايران در زمينه هاي مختلف در سطح بالايي است و ايران اماده است اين توانمندي ها را به عراق منتقل کند.لاريجاني با اشاره به تحولات منطقه اي خصوصا اوضاع فلسطين اشغالي ، بررسي تحولات منطقه و جهان را يکي از محورهاي سفر منطقه اي خود اعلام کرد.

رئيس مجلس شوراي کشورمان امروز همچنين با ايت الله بحرالعلوم از علماي برجسته شهر نجف اشرف ديدار و اخرين تحولات جهان اسلام را مورد بررسي قرار داد. وي قرار است بعد از ظهر امروز با ايت الله العظمي اسحاق فياض از مراجع بزرگ نجف ديدار و گفتگو کند.

وي قبل از سفر به بغداد و ديدار با مقام هاي عراقي در نظر دارد با علماي برجسته نجف از جمله ايت الله سيستاني تحولات جهان اسلام و منطقه را مورد بحث و بررسي قرار دهد.
برچسب ها: پارلمان ، عراق ، شورا ، لاریجانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار