يک کارشناس سياست خارجي گفت: شعار روابط مصالحه‌آميز در مسئله هسته‌ای ايران که در دور دوم رياست جمهوري اوباما از سوي آمريكا مطرح شد،‌ با تشديد تحريم‌ها عليه جمهوري اسلامي ايران منافات دارد.

جواد منصوري در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، در تشريح سياست خاورميانه‌اي اوباما در چهارسال آينده اظهار داشت: طرح خاورميانه بزرگ که در سال 1998 در شوراي امنيت ملي آمريکا براي از بين بردن نقش و نفوذ اسلام در منطقه خاورميانه به تصويب رسيده بود، در دوران رؤساي جمهور قبلي آمريكا با شکست روبرو شده است.

وي با اشاره به سياست آمريکا در قبال ايران افزود: بر خلاف دوران بوش پسر، سياست‌هاي اوباما به دنبال تغيير رفتار در رابطه با ايران و با نوعي خوشرويي  همراه با تحريم و فشار دنبال شده است.

اين كارشناس سياست خارجي با اشاره به دوگانگي سياست آمريکا نسبت به ايران، اظهار داشت: آمريکا از يک سو فشارها و تحريم‌های یک‌جانبه علیه کشورمان را تشديد کرده  و از سوي ديگر خواستار مذاکره با جمهوری اسلامی ایران است.
 
منصوري ادامه داد: هيچ تغيير و نرمشي نسبت به مسئله هسته‌اي ايران از سوی آمریکا اعمال نشده و شعار تغيير از سوي اوباما فقط جنبه تبليغاتي دارد.

وي با اشاره به تلاش آمريکا براي عدم برقراري روابط حسنه ميان ايران و کشورهاي منطقه يادآور شد: آمريکا در طول ساليان دراز به طور دائم در حال برهم زدن روابط ايران با همسايگانش بوده و در اين زمينه هزينه‌هاي فراوانی را متقبل شده است. ايالات متحده سعي دارد که با تبليغات منفي، رابطه ايران با کشورهاي حاشيه خليج فارس را تيره كند.

منصوري با تأكيد بر قدرت و اقتدار ايران در منطقه اظهار داشت: آمريكا براي انكار نقش پراهميت ايران در تحولات منطقه‌اي به وي‍ژه همكاري با كشورهاي منطقه از جمله عراق به منظور حل بحران سوريه؛ درصدد است از گسترش روابط بين آن‌ها جلوگيري كند.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان کرد: اوضاع کلي جهان به ويژه جهان اسلام در حال تغييرات عميق بوده و اعمال سياست‌هاي اخير آمريکا هيچ تغييري در ميزان تنفر و نگرش کشورهای اسلامی نسبت به اين کشور ایجاد نخواهد كرد.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار