سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: جلسه هيات تحقيق و تفحص در هفته آتي صورت مي‌گيرد و به نظر مي‌رسد، عزم جدي وجود دارد تا مسائل خرد و كلان دانشگاه آزاد بطور دقيق بررسي شود.

عباس مقتدايي نماينده مردم اصفهان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به تشكيل هيات تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد گفت: براساس تصمیم‌گیری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مقرر شد مطابق آیین‌نامه داخلی مجلس تعداد اعضای این هيات ۱۵ نفر باشد که ۵ نفر آنها از میان متقاضيان تحقیق و تفحص است.

سخنگوي كميسيون آموزش همچنين افزود: در اولین جلسه اعضای کارگروه این تحقیق و تفحص جزئیات دقیقی از چگونگی انجام این مهم از طریق سخنگوی این کارگروه اعلام شده و نتایج آن در قالب گزارشی به صحن علنی مجلس اعلام می‌شود.

مقتدايي در ادامه با اشاره به اينكه جلسه هيات تحقيق و تفحص در هفته آتي صورت مي‌گيرد، تصريح كرد: به نظر مي‌رسد، عزم جدي وجود دارد تا مسائل خرد و كلان دانشگاه آزاد بگونه‌اي بررسي شود تا نكات ابهام نيز مورد توجه قرار گيرد.

وي با اشاره به راهکارهاي به نتيجه رسيدن طرح تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد گفت: در بحث تحقيق و تفحص هدف کشف حقيقت بوده و بايد از هرگونه عيب‌جويي و مچ‌گيري براي رسيدن به نتيجه‌اي مطلوب دوري شود.

گفتني است؛ زهره طبیب‌زاده نوری، سیدمحمود نبویان، علی‌اصغر زارعی، علیرضا زاکانی، حمید رسایی، عبدالوحید فیاضی، رضا صابری، عطاءالله سلطانی، قاسم احمدی لاشکی، علیرضا سلیمی، قاسم جعفری، علیرضا منظری توکلی، ضرغام صادقی، عباس مقتدایی و جبار کوچکی‌نژاد" به عنوان اعضای این هیأت فردا به هیأت رئیسه معرفی می‌شوند.

شايان ذكر است؛ وضعيت هيئت علمي دانشگاه آزاد، رعايت استانداردهاي آموزشي-پژوهشي ، وضعيت فرهنگي دانشگاه آزاد، وضعيت شعب خارج از كشور اين دانشگاه، موضوعات ساخت‌و‌سازهاي عمراني و استفاده از امكانات دانشگاه در امور حزبي و سياسي از جمله محورهاي اساسي انجام تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامي است.

انتهاي پيام/ب2
برچسب ها: مجلس ، تحقیق ، تفحص ، دانشگاه ، آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار