ارشد نظامی ارتش در شمال شرق کشور و فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق گفت: در عملیا مروارید ضربات مهلکی به دشمن وارد شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی لشکر 77 پیروز ثامن الائمه(ع)، سرتیپ دوم ستاد محمد کاظم تارخ در پیامی به مناسبت روز نیروی هوایی اظهار داشت: تاریخ هر ملتی سرشار از افتخارات بزرگ و جاودانه ای است که در آن دلاوری ها و فداکاری های مردان و زنان بی ادعایی است که در لحظه ای سرنوشت ساز با گذشتن از خویش آینده ملت خود را تضمین نمودند.

وی ادامه داد: ایران اسلامی ما نیز در تاریخ سراسر حماسه آفرینی های ملت خویش برهه های مهم و حساسی را داشته است،یکی از این مهمترین برهه های تاریخ ملت ما دوران جنگ 8 ساله ای است که استکبار جهانی به سرکردگی صدام بعثی علیه ایران اسلامی به راه انداخت ، این بخش ارزشمندی از تاریخ ماست که بعنوان آینه تمام نمای ایثار و شهادت به تاریخ معاصر ایران جلوه ای دیگر بخشیده است و این لحظات سرنوشت ساز را در لحظه لحظه زندگی این ملت سرافراز تکثیر کرد.

ارشد نظامی ارتش در شمال شرق کشور بیان داشت: هر روز از برهه دفاع مقدس به اندازه چند سال از دوره های سکون و سکوت کشور،شاهد از خود گذشتگی شهیدان بزرگواری بوده که بدون چشم داشت و تنها از سر شوریدگی و اخلاص رجال ارجمند خود را در راه ایمان و آرمان خویش فدا کردند.تاریخ در مرزهای زمانه ما متوقف نمی ماند و بعنوان واقعیتی جاری تا بی نهایت امتداد دارد.

وی متذکر شد: در آینده نیز مرزهای میهن اسلامی و محدوده های دین و آئین و فرهنگ ما همواره در معرض تهدید دشمنانی است که تحمل دیدن سرافرازی های ایران و ایرانی را ندارند و سرزمین ما همیشه نیازمند به مدافعانی است که در برابر یورش بیگانه سینه سپر کنند و نام بلند خویش را در برگ های سپید تاریخ به ثبت برسانند آنان که رفتند سرافرازانه از گذرگاه تاریخ گذشته و نام نیک خویش را بر پیشانی روزگار ثبت کردند و آنان که مانده اند وظیفه دارند برای تداوم این راه پرافتخار خاطره این جان فشانی ها را در گوش فرزندان فردا به آوای بلند بخوانند تا این رسم پرشکوه در دل و جان آیندگان این سرزمین خدایی جاودانه شود.

تارخ ابراز داشت: بزرگ مردان دلاوری که در راه دلبستگی به آرمان ها از جان خود گذشتند نیازی به های و هوی دنیایی ما ندارند و گفتن ها و نگفتن ها تاثیری بر زندگی جاودانه شان نخواهد داشت که نیازمند دانستن باشد.

وی عنوان کرد: در مدرسه دفاع مقدس 8 ساله نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله مهد دلاورانی بود که نیازی به های و هوی دنیایی نداشته و فلسفه عشق و ایثار را در دریاها به منصه ظهور گذاشته اند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق ارتش تصریح کرد: روز 7 آذر یادآور اوج حماسه دریادلان دریایی است که در نبرد جاودانه خویش در سال 1359 نیروی دریایی ارتش عراق را برای همیشه در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس غرق کردند و به اعماق دریا فرستادند.

وی یادآور شد: عملیات مروارید از جمله عملیات هایی است که ناوچه پیکان در آن حماسه آفرینی کرد و در مصاف با دشمن ضربات مهلکی به او وارد کرد اگر چه خود نیز دریایی شد و دریادلانش عروج کردند. بعد از این عملیات ماندگار که سکوهای مهم عراق به نام البکر و الامیه که از لحاظ اقتصادی برای عراق حائز اهمیت بود منهدم گردید دیگر باقی مانده نیروی دریایی عراق نیز تا پایان جنگ نتوانست در دریا حضور یابد.

تارخ خاطر نشان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که حافظ مرزهای آبی ایران اسلامی است در طول سالیان دفاع مقدس ضمن صیانت از حدود دریایی در عملیات های مختلفی نیز حضور داشت و نیروی زمینی ارتش و سپاه پاسداران را در رسیدن به اهدافشان یاری می کرد.عملیات بیت المقدس،والفجر 8،خیبر و بدر از جمله عملیات های دوران دفاع مقدس بود که نیروی دریایی در آن نقش موثری ایفا نمود .نیروی دریایی در طول دوران جنگ با اسکورت دهها هزار فروند کشتی از تنگه هرمز تا خور موسی روند اقتصاد و صادرات و واردات کشور را بیمه کرد.

وی اظهار کرد: امروز نیز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر مرکب خون شهیدان در دریاهای آزاد و اقیانوس ها حضور مقتدرانه دارد و پرچم ایران را در همه دریاها به اهتزاز در آورده است./س

برچسب ها: عملیات ، ارتش ، مروارید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.