نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد، از اعتماد مردم به قشر روحانی دینی به عنوان نعمت الهی یاد كرد و از روحانیان دینی خواست، از این اعتماد در راستای تبلیغ صحیح دین و گسترش اسلام ناب استفاده كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

حجت الاسلام محمدعلی نكونام در نشست هم اندیشی روحانیان و ائمه جمعه و جماعات استان چهارمحال و بختیاری در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهركرد، با تسلیت ایام شهادت حضرت امام حسین (علیه السلام) اظهار داشت: نقش عالمان دینی و روحانیان در جامعه پر رنگ و مهم است، زیرا این قشر با پوشیدن لباس پیامبر اكرم (ص) در راه گسترش دین قدم بر می دارد.

وی از عالمان دینی و روحانیان به عنوان طلایه داران تبلیغ دین اسلام یاد كرد و افزود: این قشر باید با گفتار و رفتار اسلامی خود، مردم به ویژه قشر جوان جامعه را به دین اسلام گرایش دهند.

حجت الاسلام نكونام در ادامه باقرائت فرازهایی از بیانات امام حسین (علیه السلام)، تصریح كرد: به بیان آن حضرت، نهادینه شدن معروفات در جامعه، تعجیل در انجام كار نیكو، پیش گرفتن در كسب مكارم اخلاقی و تهذیب نفس از مهمترین وظایف روحانیان و مبلغان دینی است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، در ادامه از وحدت كلمه، صمیمیت و انس با خدای متعال، به عنوان اصول ضروری تبلیغ دین یاد كرد و گفت: مبلغان دین اسلام باید اندیشه، تفكر بسیجی و امر به معروف و نهی از منكر را برای مردم تبیین كنند.

امام جمعه شهركرد با تاكید بر لزوم اجرای كار بزرگ فرهنگی و تبلیغی در استان چهارمحال و بختیاری، تصریح كرد: ضروری است در این زمینه ستادی با هماهنگی دستگاه های فرهنگ ساز استان تشكیل شود تا از برخی مشكلات خرافه زدایی شده و تبلیغ دین نیز ساماندهی بیشتر شود.

حجت الاسلام نكونام گفت: ملت ایران هر چه دارد از تفكر عاشورایی و ائمه اطهار (علیهم السلام) به ویژه امام حسین (علیه السلام) است.

نشست هم اندیشی روحانیان و ائمه جمعه و جماعات استان چهارمحال و بختیاری، با حضور حدود 200 روحانی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهركرد برگزار شد. /ب

برچسب ها: روحانیان ، تبلیغ ، اعتماد ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.